لیزر

آیا لیزر درمانی بی خطر است؟ | خطر لیزر درمانی برای بدن چیست؟

آیا لیزر درمانی بی خطر است؟

آیا لیزر درمانی بی خطر است؟

آیا لیزر درمانی بی خطر است؟ لیزر درمانی روشی برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی است. لیزر درمانی یکی از پیشرفته ترین و کارآمد ترین روش های درمانی است که در کلینیک های مجهز مورد استفاده قرار می گیرد.

این سئوال ممکن است ذهن برخی از بیماران را درگیر کند که آیا واقعا درمان با لیزر بی خطر است یا خیر. پزشکان و محققان جواب این سوال را با کلمه بله پاسخ داده اند.

محققان می گویند لیزر درمانی بی خطر است اما هیچ تحقیقی صد در صد بی خطر بودن درمان با لیزر را ثابت نکرده است. بنابراین لیزر ممکن است خطراتی نیز داشته باشد. اما این خطرات زیاد جدی نمی باشند.

آیا لیزر درمانی بی خطر است؟

چگونه لیزر درمانی بی خطر داشته باشیم؟

آیا لیزر درمانی بی خطر است؟ برای داشتن لیزر درمانی بی خطر باید یک سری نکات مهم برای درمان با لیزر رعایت شوند. اگر این نکات رعایت نشوند ممکن است خطراتی پوست را تهدید کنند.

کسانی که جهت درمان با لیزر اقدام می کنند دارای مشکلات پوستی هستند. اگر لیزر درمانی به درستی انجام نشود نه تنها مشکلات پوستی حل نمی شوند، بلکه مشکلات دیگری هم برای پوست ایجاد می شوند. در نتیجه داشتن یک درمان با کیفیت با لیزر بسیار مهم است.

حتما باید قبل از آن که اقدام به درمان با لیزر کنید، باید یک جلسه مشاوره با پزشک داشته باشید. زیرا برخی از افراد به دلایلی نمی توانند گزینه خوبی برای لیزر باشند.

این مورد کاملا به تشخیص پزشک بستگی دارد. در جلسه مشاوره، پزشک به صورت کامل به بررسی پوست بیمار و مشکلات پوستی او می پردازد. سپس تعین می کند که آیا درمان با لیزر جوابگو هست یا خیر.

مورد دیگری که بسیار مهم می باشد مهارت و تجربه پزشک متخصص می باشد. حتما تحقیقات زیادی در مورد پزشک خود انجام دهید.

پزشکی که از لیزر برای درمان بهره می برد، اگر در کار با آن ماهر نباشد، می تواند عواقب جبران ناپذیری برای بیمار به وجود آورد. مورد مهم دیگری که اشاره به آن خالی از لطف نیست، دستگاه لیزر مو می باشد.

دستگاهی که به وسیله آن لیزر انجام می شود باید دستگاهی کاملا ایمن باشد. دستگاه هایی که استاندارد ها و مجوز های جهانی را دریافت کرده اند بسیار ایمن هستند.

اما دستگاه هایی که از اعتبار کمتری برخوردارند ممکن است زیاد ایمن نباشند. همچنین درمان با این دستگاه ها کاملا بی فایده است. زیرا نتیجه خوبی برای بیمار ایجاد نمی کنند.

پس حتما در جلسه مشاوره در مورد قیمت دستگاه لیزر مو  سئوال کنید و در مورد مارک، مدل و لیزر آن تحقیق به عمل آورید.

آیا لیزر درمانی بی خطر است؟

چگونه یک پزشک خوب برای انجام لیزر درمانی بی خطر پیدا کنیم؟

آیا لیزر درمانی بی خطر است؟ امروزه تبلیغات زیادی جهت انجام لیزر درمانی توسط کلینیک های مختلف انجام می شوند. این تبلیغات گاهی اوقات آنقدر پر زرق و برق هستند که ممکن است مخاطب بدون هیچ اطلاعی راحت به آن اعتماد کند.

اما فراموش نکنید پوست شما نباید قربانی تبلیغات دروغین کلینیک های نامعتبر شود. بیماران برای انجام لیزر درمانی پوست خود حتما باید به دنبال پزشکی باشند که واقعا کار بلد باشد و لیزر درمانی برای او کاری عادی باشد.

یعنی این کار را به مراتب روی بیماران مختلف با مشکلات مختلف انجام داده باشد. پزشک نقش مهمی در نتیجه درمان با لیزر دارد. اگر پزشک بی تجربه باشد و دانش کافی نداشته باشد.

حتی اگر لیزر را با بهترین دستگاه انجام دهد باز هم نمی توان نتیجه مطلوب را مشاهده کرد. برای پیدا کردن یک پزشک خوب جهت انجام درمان با لیزر، موارد زیر را در نظر بگیرید.

· پزشکی که در انجام لیزر درمانی با تجربه باشد بیماران زیادی را با این روش درمان کرده است. با نگاه کردن به رزومه پزشک می توانید درمان هایی که با لیزر انجام داده است را مشاهده نمایید. این گونه کیفیت کار او را بررسی کنید.

· پزشک متخصص همواره باید برای بیماران خود جلسه مشاوره ترتیب دهد. جلسه مشاوره نشان دهنده اهمیت قائل شدن برای بیمار است.

در این جلسه بیمار می تواند توقعات و انتظارات خود را به پزشک بگوید. پزشک نیز باید به نظر بیمار احترام بگذارد و توضیحات کافی را به او ارائه دهد.

· پزشک خوب باید در جلسه مشاوره به خوبی بیمار و سوابق بیماری او را بررسی کند. این گونه پزشک از انجام لیزر درمانی مطمئن می شود.

· از بیماران قبلی پزشک در مورد پزشک پرس و جو کنید. بیمارانی که سابقه درمان با پزشک را دارند به خوبی می توانند از تجربیات خود به شما بگویند.

· یک پزشک خوب تنها به فکر مسائل مالی نمی باشد. بلکه توجه او بیشتر به روند درمان و سلامت بیمار خود است.

· پزشکان حاذق در کلینیک های مجهز و استریل به انجام لیزر می پردازند. پس از سلامت مکان انجام لیزر توسط پزشک اطمینان حاصل کنید.

آیا لیزر درمانی بی خطر است؟

لیزر درمانی برای درمان کدام یک از مشکلات پوستی قابل استفاده است؟

آیا لیزر درمانی بی خطر است؟ پوست زیبا باعث اعتماد به نفس هر چه بیشتر افراد می شود. با لیزر درمانی می توان بسیاری از مشکلات پوستی را به راحتی رفع کرد. این مشکلات پوستی می توانند مادرزادی و یا اکتسابی باشند.

با استفاده از لیزر می توان در کمترین زمان و با کمترین زحمت بسیاری از این مشکلات را از روی پوست حذف کرد. در ادامه به برخی از مشکلات پوستی را که با لیزر درمانی قابل رفع می باشند می پردازیم.

۱) رگ های عنکبوتی: تورم برخی از رگ ها باعث می شود که خون در آن ها جریان کمتری داشته باشد و همین جریان کم باعث برجسته شدن و پررنگ شدن رگ ها می شود.

لیزر درمانی می تواند دیواره این رگ ها را نابود کرده و خون را در زیر پوست پخش کند. این رگ ها بیشتر در پوست صورت قابل مشاهده هستند.

۲) واریس: واریس بیشتر در قسمت پشت ساق بانوان دیده می شود. استفاده از لیزر برای درمان واریس بسیار رایج است.

۳) لکه های قهوه ای صورت: لیزر با تاثیر مستقیم بر روی رنگدانه های پوستی، آن ها را از هم جدا می کند و لکه های پوست را از بین می برد.

۴) درمان اسکار (جای زخم)

۵) درمان ماه گرفتگی

۶) درمان خال های پوستی

۷) رفع چین و چروک های صورت

۸) پاک کردن لکه هایی که در اثر نور شدید آفتاب به وجود آمده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا