لیزر

راهکار های جلوگیری از جوش زدن بدن بعد از انجام لیزر موهای زائد چیست و راه درمان آن چیست؟

راهکار های جلوگیری از جوش زدن بدن بعد از انجام لیزر

راهکار های جلوگیری از جوش زدن بدن بعد از انجام لیزر موهای زائد چیست و چگونه ار بین می روند؟

راهکار های جلوگیری از جوش زدن بدن بعد از انجام لیزر موهای زائد .همیشه وقتی صحبت از لیزر موهای زائد با بکارگیری از دستگاه های مخصوص لیزر مو به میان می آید.

خیلی از اشخاص به فکر مسائل و عوارضی نظیر جوش، آکنه، التهاب، پوسته پوسته شدن پوست، قرمزی و… می افتند، که امکان دارد این سیستم ها و این گونه معالجه برای آنها ایجاد کند.

در حقیقت بایستی بگوییم هیچ روش درمانی در دنیا وجود ندارد که بدون هیچ عوارضی باشد و این عوارض امکان دارد در لیزر کمتر و ضعیف تر رخ دهد و باعث ایجاد مسائل و مشکلاتی برای شخص شود.

در حقیقت داشتن بعضی اطلاعات پیش از انجام این عمل می تواند باعث کم نمودن مسائل و عارضه پیش آمده شود و به شخص در درمان این مسائل کمک می کند.

راهکار های جلوگیری از جوش زدن بدن بعد از انجام لیزر موهای زائد

سوالات متداول در خصوص انجام لیزر موهای زائد

اگر فردی روی پوست خود جوش های ریز دارد می تواند لیزر انجام دهد؟

راهکار های جلوگیری از جوش زدن بدن بعد از انجام لیزر موهای زائد . افرادی که جوش های ریزی بر روی پوست خود دارند اولین سوالی که به ذهنشان خطور می کند این است که آیا می توان اقدام به لیزر نمایند؟

چنانچه نمو موهای اضافی و ناخواسته شما دقیقا بر روی این جوش ها واقع شده اند، امکان اینکه بعد از این کار پوست شما دستخوش التهاب و تحریک شود زیادتر است.

همواره در این وضعیت پوست شما بیشتر از قبل دستخوش جوش می شود ولی به هیچ وجه نگران نباشید.

با از بین بردن فولیکول مو بعد دو الی سه جلسه لیزر موهای زائد و اضافی، جوش های سطحی از بین می روند. چنانچه در جلسات نخست پوست شما به صورت غیر معمول دچار التهاب شد ، فوری به پزشک متخصص پوست رجوع نمایید تا داروی متناسب با پوست را برای شما تجویز نماید.

علاوه بر پمادهایی که متخصصین برای شما تجویز می کنند می توانید جهت کاهش التهاب و قرمزی پوست و جوش ها، کمپرس یخ بکار ببرید.

چنانچه عادت دارید که به صورت پیوسته شیوه های قدیمی از بین بردن موهای زائد نظیر اپیلاسیون یا شیو کردن را بکار ببرید، و به دنبال این کار ها صورت شما جوش می زند در این صورت مطلوب ترین گزینه درمانی جهت از بین بردن موهای زائد ، لیزر می باشد.

یکی از علل عمده جوش زدن بعد از اصلاح، موهای زیر پوستی است. لیزر موهای زائد افزون بر جوش های حاصل از انجام اصلاح در زمان از بین بردن موهای ناخواسته ، کلیه موهای زیر پوستی را هم نابود می کند. در این صورت نگران نباشید و می توانید با خیالی آسوده درمان خود را شروع کنید.

دلایل جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد

بعد از لیزر موهای زائد امکان دارد شخص دستخوش جوش شود که در این مبحث ما دلایل آن را بیان خواهیم کرد:

• استفاده بیش از اندازه کرم زینک اکساید پس از انجام این کار

یکی از کرم هایی که همواره متخصصان، بکارگیری از آن را پس از انجام این عمل به مراجعه کنندگان خود پیشنهاد می کنند کرم زینک اکساید است که قابلیت از بین بردن قرمزی و التهاب پوست را دارد.

لازم است به این مسئله توجه نمایید که این کرم بایستی به شکل یک لایه نازک بر روی پوست واقع شود و بکارگیری بیش از اندازه از این محصول امکان دارد سبب جوش زدن پوست شود.

•تنظیمات نادرست دستگاه لیزر

چنانچه اپراتور دستگاه لیزر موهای زائد میزان پالس انرژی و مدت پالس را به صورت صحیحی متناسب با پوست و مو و قسمتی که قرار است این کار بر روی آن صورت گیرد تنظیم نکند، احتمال ایجاد جوش پس از این عمل و التهاب حاد پوست وجود خواهد داشت.

•حساس بودن پوست

بعضی از مراجعه کنندگان دارای پوستی حساس هستند به صورتی که پوست آنها با کمترین تحریک دستخوش جوش و دچار التهاب می شود. این عوارض اکثرا در اشخاصی که پوست روشن دارند دیده می شود.

هر چند اشخاصی هم که پوست تیره دارند اگر از سیستم لیزر نامطلوب استفاده کنند امکان جوش زدن آنها هم وجود دارد.

•پوست های چرب

یکی از علل جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد توسط دستگاه لیزر مو زائد این است که، منافذ پوست در مراجعه کنندگانی که دارای پوستی چرب هستند بسته است.

بعد از این عمل جهت از بین بردن موهای زائد توسط دستگاه لیزر تیتانیوم ، هنگامی که پوست تحریک می شود ، غده های زیر پوست آغاز به تراوش کرده و در نهایت جوش های خیلی ریزی بر روی پوست دیده می شود.

در این صورت اشخاصی ‌که دارای پوست چربی هستند همواره خیلی بیشتر دستخوش جوش زدن قرار می گیرند.

•ابتلا به بیماری های خاص

پژوهش های زیادی در مورد عوارض جانبی لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا صورت گرفته است. آمارها حاکی از آن است جوش زدن پس از این کار در اشخاصی که دستخوش بیماری های خاصی نظیر مشکل در سیستم ایمنی بدن، دیابت و عفونت هستند، بیشتر دیده می شود.

در این صورت اگر دچار بیماری خاصی هستید و یا اینکه از دارو های هورمونی استفاده می کنید قبل از انجام این کار بهتر است حتما با متخصص خود مشورت نمایید.

•فقدان مراقبت درست از پوست پس از لیزر

یکی از عمده ترین علل جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد، فقدان مراقبت های لازم و درست پوست بعد از این عمل است. انجام دستورات پیشنهاد شده به وسیله اپراتور پس از پایان جلسات خیلی حائز اهمیت است.

چنانچه در معرض نور خورشید قرار بگیرید و از کرم های ضد آفتاب مطلوب استفاده نکنید یا اینکه بعد از این کار با آب داغ دوش بگیرید و یا به سونا و استخر بروید امکان جوش زدن پوست شما به شدت افزایش می یابد.

•بکارگیری دستگاه نامناسب برای انجام این کار

راهکار های جلوگیری از جوش زدن بدن بعد از انجام لیزر موهای زائد.امروزه لیزر موهای زائد دستگاه لیزر پلاتینیوم و کندلا الکساندرایت موثق ترین و مطمئن ترین سیستم جهت حذف موهای زائد است.

با حداقل عارضه های جانبی می تواند حداکثر اثربخشی را در کم نمودن دائمی موهای ناخواسته در هر بخشی از بدن داشته باشد. ولی این سیستم تنها برای پوست های روشن و سبزه مطلوب است.

پوست های تیره و سیاه بایستی از سیستم های فرکانس بلندتر نظیر لیزر کندلا ان دی یاگ استفاده کنند وگرنه امکان جوش زدن پس از این کار خیلی زیاد است.

راه های پیشگیری از جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد

راهکار های جلوگیری از جوش زدن بدن بعد از انجام لیزر موهای زائد .برای پیشگیری از جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد بایستی به رعایت موارد زیر زیر پرداخت:

•پوست لیزر شده به هیچ وجه نبایستی در برابر نور آفتاب واقع شود. اگر بعد از این عمل بایستی از منزل خارج شوید حتما کرم ضد آفتاب با spf بیشتر از ۳۰ را بکار ببرید.

•پوست را برنزه نکنید ، به هیچ وجه حمام آفتاب نگیرید و پوست خود را با سولاریوم برنزه ننمایید. واقع شدن در برابر نور خورشید و یا پرتو سولاریوم بعد از این عمل سبب جوش زدن ، التهاب پوست و تاول های خیلی خطرناک می شود.

•به هیچ وجه پوست خود را در برابر گرما قرار ندهید. استحمام با آب داغ، سونا یا اتاق بخار بعد از این کار جهت صحت پوست بسیار زیان بخش است.

•یکی دیگر از راه های پیشگیری از جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد این است که، از تحریک پوست به وسیله مواد شیمیایی ممانعت نمایید.

برخی از مواد شیمیایی نظیر کلر، پوست قسمتی که عمل لیزر جهت از بین بردن موهای زائد روی آن صورت گرفته است را دچار تحریک می کند و برخورد آنها با پوست بعد از لیزر سبب جوش زدن می شوند.

مواد شوینده می توانند پوست شما را بعد از انجام این کار حساس نمایند. پیشنهاد می شود تا یک شبانه روز پس از این کار از لوازم آرایشی استفاده نکنید.

راهکار های جلوگیری از جوش زدن بدن بعد از انجام لیزر موهای زائد

نتیجه گیری

راهکار های جلوگیری از جوش زدن بدن بعد از انجام لیزر موهای زائد.هر فردی که تمایل به لیزر موهای زائد خود را دارد این مسئله امکان دارد ذهن او را درگیر کند که آیا این عمل سبب جوش زدن پوست می شود ؟

آیا افرادی که روی پوست خود جوش های ریزی دارند می توانند این عمل را انجام دهند ؟ و سوالات دیگری که بایستی خدمت دوستان عرض شود که استفاده از این روش جهت حذف موهای زائد بدن بهترین روش می باشد.

که حتی اگر سبب جوش در صورت شود بعد از چند روز کاملا از روی پوست پاک می شوند و جای آنها هم در پوست باقی نمی ماند.

جهت پیشگیری از این مسئله بهتر است به مراکز درمانی معتبر که از دستگاه های مجهز و مدرن استفاده می کنند مراجعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا