لیزر

همه چیز در مورد میکرودرم و نحوه انجام آن | میکرودرم چیست؟تاثیرش در جوانسازی پوست چیست؟

همه چیز در مورد میکرودرم

همه چیز در مورد میکرودرم و نحوه انجام آن

همه چیز در مورد میکرودرم و نحوه انجام آن . از گذشته تاکنون انواع و اقسام روش ها برای جوانسازی پوست به کار گرفته شده است که کم تا بیشی توانسته است موثر واقع شود.

اما میکرودرم یکی از روش های جدید و پرکاربرد است که ابتدا در ایتالیا برای نخستین بار انجام شد. تاثیرات فوق العاده این روش باعث شد تا در سراسر جهان به یکی از رایج ترین روش های جوانسازی پوست تبدیل شود.

آیا میکرودرم در رده های دستگاه لیزر مو محسوب می شود؟ در جواب باید بگوییم این دستگاه تاثیری بر موهای زائد ندارد و فقط از طریق گرما پوست را تحت تاثیر خود قرار داده و لیفت پوست و جوانسازی انجام می شود.

میکرودرم چیست؟

میکرودرم یک روش غیر تهاجمی برای جوانسازی پوست است. زمانی که سلولهای مرده روی پوست تجمع پیدا میکنند سطح پوست دچار زبری و یا لک می شود.

پاکسازی پوست با این روش یکی از ساده ترین و کم عارضه ترین روشی است که می توانید برای سلامت پوست انجام دهید.

عملکرد این تکنیک به این نحو است که لایه های مرده پوست را پاک میکند. پوست شما بعد از میکرودرم صاف و یک دست و نرم خواهد شد. ابزارهای مختلفی برای انجام این روش وجود دارد. اما هدف همه ی آنها لایه برداری فیزیکی پوست است.

همه چیز در مورد میکرودرم و نحوه انجام آن

 

تفاوت میکرودرم با میکرونیدلینگ

همه چیز در مورد میکرودرم و نحوه انجام آن .میکرودرم فقط برای پوست صورت و بدن استفاده می شود در حالی میکرونیدلینگ علاوه بر صورت و بدن برای پوست سر هم استفاده می شود.

در میکرودرم هدف بهبود زخم ها و جای جوش و لک، از بین بردن ملاسما، از بین بردن حالت کدری پوست و خستگی پوست است.

اما در میکرونیدلینگ هدف از بین بردن خطوط و چروک‌های ظریف پوستی، بهتر شدن منافذ باز پوستی، از بین بردن جای زخم و اسکار و جای جوش، یک دست کردن بافت پوست، رفع ترک های پوستی و رفع لکه های قهوه ای و تیره است. میکرونیدلینگ نسبت به میکرودرم جدیدتر است و سعی شده تا با فناوری های پیشرفته میزان عوارض را کاهش دهند.

نحوه انجام میکرودرم

برای انجام میکرودرم صورت یا بدن فرد باید عاری از هر گونه مواد آرایشی باشد. پس از پاک کردن پوست از دستگاه مناسب برای لایه برداری پوست استفاده می شود و در جهت های مختلفی روی صورت کشیده می شود.

این کار باعث می شود تا لایه های مرده ی پوست جدا شود. برای انجام این عمل از چند روش زیر استفاده می شود.

· هندپیس نوک الماس: زمانی که فقط بخواهیم سلول های مرده پوست را جدا کنیم از این هندپیس استفاده می کنیم. میزان عمق ورود مکش و خارج کردن سلول ها به عواملی از قبیل فشار و مدت زمان استفاده از دستگاه بستگی دارد. این دستگاه از دقت و ظرافت عمل بالایی برخوردار است که برای نواحی کنار چشم گزینه ی خوبی است.

· میکرودرم کریستالی: در این روش ابتدا ماده کریستالی روی پوست پاشیده می شود. سپس به وسیله ی یک ابزار دستی اقدام به تراشیده شدن لایه رویی پوست می کنند. در نهایت سلول های مرده و تراشیده شده توسط دستگاه مکش جمع می شوند.

· هیدرودرم ابریژن: این روش یکی از نوین ترین روش های میکرودرم است که همزمان با جدا کردن سلول های مرده، موادی هم روی پوست زده می شود که باعث جوان سازی پوست و ترمیم بافت های فرسوده می شود. اثر بخشی این روش به مراتب بیشتر از سایر روش ها است.

چه کسانی لازم است که میکرودرم را انجام دهند؟

برای انجام میکرودرم هیچ محدودیتی تعریف نشده است. تمام تیپ های پوستی برای جوانسازی پوست خود می توانند از این روش استفاده کنند. هر فردی در هر سن و سالی اگر دارای یکی از مشکلات زیر باشد می تواند از میکرودرم برای رفع آنها استفاده کند.

· اگر به تازگی چین و چروک های ریزی روی پوستتان مشاهده کرده اید.

· اگر با افزایش سن لکه های قهوه ای روی پوست شما ظاهر شده است.

· اگر دارای منافذ باز و سرسیاه هستید.

· از جای جوش و آکنه دارید.

· اگر حالت کشسانی پوست شما از بین رفته است.

· اگر به تازگی دچار افتادگی پوست یا علائمی از این قبیل شده اید.

آیا میکرودرم هزینه بر است؟

بیشتر افراد به خاطر تصوری که از روش های جوانسازی پوست مانند میکرودرم دارند ممکن است هیچ وقت سراغ این روش ها نرود. یکی از این تصورات غلط هزینه بر بودن روش های جوانسازی پوست است.

در واقع شما ساده ترین و کم هزینه ترین راهی که برای زیبایی برمی دارید همین روش است. میکرودرم جزء روش های زیبایی است و یک گزینه ی درمانی محسوب نمی شود.

بنابراین انتظار نداشته باشید که بیمه هزینه های این عمل را انجام دهد.

فاکتورهای مهمی در قیمت گذاری دخیل هستند. ناحیه پوستی، کلینیک انجام عمل، پزشک، تعداد جلسات و میزان آسیب پوست فرد و … همگی در قیمت نهایی تاثیر می گذارند. در نهایت این روش نسبت به سایر روش ها کاملا مقرون به صرفه و مناسب است.

همه چیز در مورد میکرودرم و نحوه انجام آن

 

مراقبت های قبل از میکرودرم

قبل از انجام میکرودرم بهتر است از انجام کارهای زیر خودداری کنید.

· آفتاب گرفتن

· زدن لایه بردار

· عدم استفاده از کرم های برنزه کننده و موبر

· عدم استفاده از ماسک های لایه بردار

· اگر دارویی مصرف می کنید یا حساسیت پوستی دارید باید پزشک را مطلع کنید.

مراقبت های بعد از میکرودرم

با توجه به اینکه انجام میکرودرم یک عمل سرپایی و بدون بیهوشی است فرد بعد از انجام میتواند به فعالیت های عادی خود بپردازد. اما برخی از دستورالعمل های مراقبتی را در کنار فعالیت های روزانه باید رعایت کند.

· بعد از میکرودرم احتمال پوسته پوسته شدن پوست وجود دارد که برای رفع آن از مرطوب کننده ملایم استفاده کنید.

· از داروهای موضعی بعد از درمان استفاده نکنید.

· از زدن کرم های لایه بردار خودداری کنید.

· بدون ضدآفتاب مناسب زیر نور آفتاب قرار نگیرید.

تعداد جلسات، فاصله جلسات و ماندگاری میکرودرم

تعداد جلسات میکرودرم از هر فردی به فرد دیگر متفاوت است. معمولا نوع پوست، میزان ضایعه، نوع دستگاه و … تعیین کننده تعداد جلسات جوانسازی هستند.

با توجه به اینکه شما بعد از انجام این عمل فورا نتیجه کار را مشاهده می کنید پس پزشک به راحتی تشخیص می دهد که چند جلسه درمان تکمیل می شود.

فاصله بین جلسات معمولا هر دو هفته یکبار یا هر ماه یک بار است.

ماندگاری میکرودرم هم همانند سایر روش های زیبایی موقتی است و بعد از ۳ تا ۶ ماه نیاز به تمدید مجدد دارد.

نتیجه گیری

میکرودرم یکی از روش های جوانسازی پوست به شمار می رود. این روش به وسیله ی سه دستگاه هندپیس الماسه، میکرودرم کریستالی و هیدرودرم ابریژن انجام می شود.

در این تکنیک هیچ درد و خونریزی و بیهوشی وجود دارد و فرد بلافاصله بعد از انجام میتواند به کارهای روزمره خود بپردازد.برای مشاوره در خصوص میکرودرم از مقالات آموزشی سایت ما بهره برداری نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا