لیزر

آیا استفاده از لیزر برای رفع و حذف موهای زائد باعث ایجاد اسکار می شود؟ راه درمان اسکار چیست؟

آیا استفاده از لیزر برای رفع و حذف موهای زائد باعث ایجاد اسکار می شود؟

آیا استفاده از لیزر برای رفع و حذف موهای زائد باعث ایجاد اسکار می شود؟

آیا استفاده از لیزر برای رفع و حذف موهای زائد باعث ایجاد اسکار می شود؟ در واقع اسکار امکان دارد که در زمان انجام لیزر برای رفع موهای زائد ایجاد شود.

ولی زمانی که این عمل به وسیله یک شخص با تجربه و ماهر صورت می گیرد خطر ایجاد اسکار تا حد قابل توجهی کاهش می یابد. مخصوصا که شخص شرایط لازم جهت انجام این عمل را داشته باشد.

ایجاد اسکار اکثرا به این دلیل است که از دستگاه لیزر به صورت درست و مناسبی استفاده نمی شود.

زمانی که یک شخص بی تجربه و با علم اندک این سیستم را به شیوه نادرستی بکار می برد امکان دارد که این سیستم بیش از اندازه به سطح پوست رسوخ کرده و شاهد ایجاد تاول و در نتیجه اسکار باشید.

به علت اینکه پوست های گوناگون نیازمند استفاده از دستگاه های مختلف دارند، حائز اهمیت است که یک متخصص کاربلد این کار را انجام دهد.

این اشخاص مهارت، تجربه و تمرین دارند بدین ترتیب به راحتی می دانند که بایستی از کدام سیستم و از چه روشی جهت حذف موهای زائد بر روی پوست های گوناگون استفاده کنند و در نتیجه به پوست صدمه ای وارد نکنند.

آیا استفاده از لیزر برای رفع و حذف موهای زائد باعث ایجاد اسکار می شود؟

نکات لازم جهت انتخاب تکنسین ماهر جهت انجام لیزر برای رفع موهای زائد

جهت تعیین تکنسین ماهر و کاربلد جهت انجام لیزر برای رفع موهای زائد بهتر است حتما به نکات زیر توجه کنید:

•قیمت، ملاک اصلی شما نباشد.

زمانی که با کلینیک های متنوع انجام لیزر برای رفع موهای زائد تماس می گیرید امکان دارد که با نرخ های متفاوتی مواجه شوید. این کار غلط را انجام دهید که تنها ارزانترین خدمت عرضه شده را تعیین کنید. کلینیک ارزان همواره آن سطح کیفی که شما دنبالش هستید را عرضه نخواهند کرد.

•در خصوص پیشینه و دانش تکنسین لیزر حتما سوال کنید.

در صورتی که انجام این عمل در کل، بی خطر و اثربخش است اندکی پتانسیل برای مشکلاتی نظیر سوختگی و اسکار وجود دارد. تکنسین ماهر و متبحر می تواند با شما در خصوص خطرات موجود حرف بزند و راه حل های عرضه شده جهت کاهش این خطرات را با شما در میان بگذارد.

•تمیز بودن کلینیک های درمانی حائز اهمیت است.

همواره بایستی به اتاقی که قرار است لیزر برای رفع موهای زاند در آن صورت گیرد توجه نمایید. این اتاق همیشه بایستی پس از رجوع هر مراجعه کننده ای با دقت تمیز و ضدعفونی شود. دستگاه و هندپیس آن پس از هر بار استفاده بایستی ضدعفونی شود.

•سوال نمایید چه کسی در اعمال این کار نظارت می کند.

با توجه به ضوابط موجود امکان دارد که حضور پزشک متخصص در زمان انجام این کار به عنوان ناظر ضروری باشد. پیگیر مرکز درمانی باشید که حضور پزشک یا انجام این کار به وسیله پزشک متخصص الزامی باشد.

•تصویر برداری پیش و پس از عمل را تقاضا نمایید.

پزشکان خیلی زیادی در حیطه عمل زیبایی تصویر های پس و پیش از لیزر برای رفع موهای زائد را به مراجعه کننده ارائه می کنند. این مورد می تواند دیدگاه خیلی مطلوبی از برآیند بدست آمده را به مراجعه کننده بدهد.

گروهی از مراجعه کنندگان ریسک بیشتری در جهت پیدایش اسکار بعد از انجام لیزر را دارند. کسانی که رنگ پوست خود را برنزه کرده اند ، اشخاصی که دارای موهای تیره و رنگ پوست تیره تری هستند، اشخاصی که رنگ پوست و موی روشنی دارند، مسلما دربردارنده خطر بیشتری جهت ایجاد اسکار هستند.

برای پیشگیری از افزایش خطر ایجاد اسکار ، حائز اهمیت است که تکنسین از دستگاه مناسب بر روی پوست استفاده نماید.

لیزر برای رفع موهای زائد ان دی یاگ جهت بکارگیری بر روی پوست های با رنگ تیره تر توصیه می شود چرا که می تواند فرکانس بیشتری را به پوست اعمال نماید و بدون هیچ خطری موهای اضافی را از بین ببرد.

چنانچه پوست خود را برنزه کرده اید از انجام این عمل تا برگشت رنگ طبیعی پوست اجتناب نمایید. همچنین زمانی که در حین اعمال جلسات متعدد لیزر هستید نباید هرگز پوست خود را برنزه کنید چرا که احتمال تغییر رنگ پوست و یا ایجاد اسکار وجود دارد.

کاهش ریسک ایجاد اسکار با انجام لیزر برای رفع موهای زائد

برای کاهش ریسک ایجاد اسکار توسط لیزر برای رفع موهای زائد بایستی به نکات مهمی توجه کنید:

•حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

کلیه قسمت های درمان شده بایستی با کرم ضد آفتاب پوشش داده شود.

•اطمینان حاصل نمایید که پس از انجام این عمل از کمپرس یخ استفاده کنید. از این روش جهت خنک کنندگی پوست و کم نمودن درد و ناراحتی های ایجاد شده استفاده نمایید.

•اگر هر مسئله ای نظیر تاول، خراش یا خونریزی را دیدید فوری به پزشک معالج خود رجوع نمایید.

•چنانچه داروی خاصی استفاده می کنی بایستی جهت تناسب آن با دوره درمان با پزشک معالج خود مشورت کنید.

• اگر مطمئن هستید که عمل شما به وسیله یک شخص ماهر صورت می گیرد با مدنظر قرار دادن موارد نامبرده شده، احتمال ایجاد اسکار خیلی خیلی کم است.

آیا استفاده از لیزر برای رفع و حذف موهای زائد باعث ایجاد اسکار می شود؟

مراقبت از پوست پیش و پس از لیزر برای رفع موهای زائد

آیا استفاده از لیزر برای رفع و حذف موهای زائد باعث ایجاد اسکار می شود؟ .لیزر برای رفع موهای زائد و ایجاد زخم و اسکار ، نگهداری و مراقبت از پوست معمولا برای تندرستی پوست از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

پیشگیری از باقی ماندن آثار اسکار بعد از این عمل با نگهداری های اصولی از پوست مقدور است. پیشنهاد می شود بعد از این عمل دقیقا براساس نسخه های پزشک معالج عمل کنید. بعد از درمان حتما بایستی به نکات زیر دقت نمایید:

قسمت درمان شده بایستی مرطوب نگه داشته شود، در این صورت می توانید از کرم های آلوئه ورا جهت مرطوب کردن استفاده نمایید.

به هیچ وجه نقاط تحت درمان نباید در برابر نور آفتاب واقع شود. زمان بیرون رفتن از منزل بهتر است از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

می توانید جهت بهبودی پوست که دستخوش اسکار شده، پمادهایی نظیر ویتامین E یا روغن نارگیل بکار ببرید.

‌کمپرس یخ التهاب پوست را بعد از این عمل بهبود می بخشد. می توانید یک کیسه یخ را جهت التیام التهاب و قرمزی پوست خود بکار ببرید.

نتیجه گیری

همانطور که میدانید اگر از تکنسین های بدون تجربه و بدون دانش جهت لیزر موهای زائد استفاده کنید نه اینکه به نتیجه مطلوبی نخواهید رسید بلکه پوست شما دستخوش اسکار ، زخم و یا سوختگی می شود.

برای پیشگیری از این عوارض احتمالی بهتر است تحقیق نمایید تا بهترین و مورد اعتمادترین مرکز درمانی را انتخاب کنید. استفاده از بهترین متخصصین سبب می شود که دستگاه را متناسب با نوع پوست و رنگ موی شما انتخاب کند و هیچ مشکل یا آسیبی برای پوست شما پیش نیاید.

به عنوان مثال استفاده از دستگاه لیزر پلاتینیوم در کنار بهترین متخصص می تواند از ایجاد اسکار در پوست جلوگیری نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا