لیزر

ارائه آمار انجام عمل لیزر موهای زائد توسط متخصصان پوست | چگونگی لیزر پوست توسط متخصصان

ارائه آمار انجام عمل لیزر موهای زائد توسط متخصصان پوست

ارائه آمار انجام عمل لیزر موهای زائد توسط متخصصان پوست

ارائه آمار انجام عمل لیزر موهای زائد توسط متخصصان پوست . عمل لیزر موهای زائد برای برطرف کردن موهای ناخواسته بدن یکی از عمل های پرطرفدار در سراسر دنیا است.

در صورتی که احتمالا شمار عمل های لیزر به تناسب سایر عمل ها کمتر باشد ولی دکتر Kirsten M. Kelly حرف های جذابی در خصوص این کار زده است.

انجام عمل لیزر موهای زائد توسط متخصصان پوست

کلینیک ها همواره حدود ۴۴۵ هزار عمل لیزر را جهت حذف موهای زائد انجام داده اند. این مقدار آمار معمولا به صورت صحیحی پس از عمل های برطرف نمودن چین و چروک و آفتاب سوختگی می باشد.

این آمار به وسیله همه پرسی نهاد متخصصان پوست آمریکا عرضه شده است. دکتر Kelly بیان کرد که در کلینیک های مورد نظر اکثرا رنگدانه ملانین مو را جهت حذف موهای زائد مد نظر قرار می دهند.

او در این خصوص بیان کرد این مورد حایز اهمیت است و به علت آن موهایی با رنگ خاکستری، سفید، بلوند و قرمز خیلی کم مورد معالجه قرار می گیرند.

جهت رسیدن به حد مطلوب از فولیکول مو ، نمی توان طول موج کوتاه در این عمل را بکار برد.

شتاب تشعشع نور بایستی زمان لازم و کافی جهت استراحت پوست در مقابل حرارت ایجاد شده را به وسیله لیزر تدارک ببیند.

این تشعشعات بایستی به میزانی باشد که نور تابیده شده به روی پوست به وسیله مو جذب شود. دکتر Kelly در این خصوص بیان می کند که، ما میخواهیم این گرما به وسیله ملانین مو جذب شود.

پس از آن این گرما بایستی به فولیکول مو برسد. این عامل در پایان سبب می شود که نمو مو متوقف شود. بکارگیری از سیستم های خنک سازی هم سبب میشوند که انجام عمل لیزر به راحتی بیشتری صورت گیرد.

برای مثال پوست های تیره که به زمان بیشتری جهت درمان احتیاج دارند با بکارگیری سیستم های خنک کننده دستخوش سوختگی نمی شوند.

عمل لیزر همانطور که میدانید بایستی در مکان مطمئن توسط اشخاص ماهر ، متخصص و با تجربه صورت گیرد در غیر این صورت پوست بدن دستخوش آسیب ها و اختلالات جبران ناپذیری می شود.

در این مبحث قصد داریم شما را با نکات مهم، پیش از انجام این کار و موارد ایمنی جهت داشتن یک لیزر درمانی مطمئن و همچنین آیا این کار سبب ایجاد سرطان ، زگیل ، زخم و… می شود را آشنا سازیم در این صورت با ما همراه باشید.

نکات مهم پیش از انجام عمل لیزر موهای زائد

پیش از انجام عمل لیزر موهای زائد بایستی به نکات مهمی توجه نمایید که عبارتند از:

•دست کم یک هفته پیش از این عمل از واقع شدن در برابر نور آفتاب و از فرآورده های برنزه کننده و ضد آفتاب پرهیز نمایید.

•موهای زائد قسمتی که لیزر می شود بایستی تراشیده و شیو شوند. در زمان شیو نمودن بایستی توجه نمایید که پوست قسمت مورد نظر ملتهب یا زخم نشود.

•حدود چند هفته پیش از لیزر از اپیلاسیون، موم، کرم های موبر و… اجتناب نمایید.

•یکی از نکات مهم قبل از عمل لیزر موهای زائد، این است که چنانچه طی ۶ ماه گذشته از محصولات آکوتان یا مشابه آن استفاده نموده اید نمی توانید به حذف موهای زائد خود بپردازید. در این صورت بایستی با پزشک خود مشورت نمایید.

•یک هفته پیش از انجام لیزر از کلیه محصولات آلفا هیدروکسی و بتا هیدروکسیل، دیفرین، تازوراک، رتینول و هیدروکینون بپرهیزید.

•استفاده از آنتی بیوتیک امکان دارد سبب بالا رفتن حساسیت به نور شود و پیشنهاد می شود در صورت استفاده دراز مدت از این دارو پیش از عمل پزشک متخصص خود را در جریان بگذارید.

•۲ ساعت پیش از لیزر از ورزش ها و امور سنگین که حرارت بدن و فشار خون را بالا میبرند خودداری کنید.

•یکی دیگر از نکات مهم قبل از عمل لیزر موهای زائد که بایستی به آن توجه شود این است که، مواردی که به عقیده شما مشکوک است و احتیاج به مشاوره دارد حتما پیش از انجام لیزر با پزشک کلینیک در میان بگذارید.

 

آیا عمل لیزر موهای زائد سبب نازایی، سرطان، زخم یا زگیل می شود؟

این سوال که امکان دارد عمل لیزر موهای زائد باعث نازایی، سرطان، زگیل یا زخم شود احتمال دارد برای همه پیش بیاید که در این مبحث به آن می پردازیم.

•به وجود آمدن خال، زائده گوشتی، زگیل بعد از لیزر هیچ گونه ارتباطی با این عمل ندارد.

•عمل لیزر با سیستم کندلا الکس به هیچ وجه سبب نازایی نمی شود.

•براساس آمار FDA ، دستگاه لیزر کندلا الکس به هیچ وجه سرطان زا نیست.

•این گمان که لیزر موهای زائد برای بخش های متنوع بدن ایجاد سرطان میکند کاملا غلط است.

براساس آخرین پژوهشات صورت گرفته سیستم های لیزر برای انجام عمل لیزر موهای زاید از طریق دستگاه های لیزر از جمله دستگاه لیزر تیتانیوم کاملا امن و مطمئن بوده و هیچ نوع تاثیر نامناسبی نظیر ایجاد سرطان در بخش های متنوع بدن یا صدمه رساندن به بافت های داخلی بدن ندارد.

اگرچه در بدن آثار بخیه ، خود بریدگی و زخم و … داشته باشید نبایستی آن قسمت از بدن و پیرامون آن را لیزر کنید چرا که امکان ایجاد زخم یا عفونت در آن قسمت بسیار زیاد است.

موارد ایمنی ضروری جهت داشتن عمل لیزر موهای زائد ایمن

اطمینان حاصل نمایید از کلینیکی که در آن تمایل به انجام عمل لیزر موهای زائد خود را دارید، کلیه موارد زیر را به درستی رعایت می کند:

•پروسه این عمل به وسیله یک شخص کاربلد، ماهر و با تجربه انجام می شود.

•مکانی که در آن لیزر موهای زائد صورت می گیرد تمیز و مرتب است.

•مراقبت های بعد از اعمال لیزر به وسیله کارکنان کلینیک به شما به صورت کامل شرح داده می شود.

•پیش از آغاز عمل لیزر یک تست آزمایشی روی پوست بدن شما صورت گیرد.

•در طی اعمال لیزر بایستی عینک محافظ در دسترس شما قرار داده شود.

چنانچه کلینیکی که انتخاب نموده اید کلیه موارد ذکر شده را رعایت کرده باشند شانس درمان موفقیت آمیز شما خیلی زیادتر خواهد شد.

در مجموع سیستم های لیزر از نظر پزشکی قابل قبول هستند و در حال حاضر در سرتاسر جهان برای رفع موهای زائد بدن مراجعه کنندگان بکار برده می شوند.

لیزر معمولا بدون ریسک است و تا به حال هیچ گزارشی مبتنی بر اینکه خطرساز بودن این ابزار پزشکی را تایید کند ارائه نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا