لیزر

آشنایی با انواع لیزرهای پوست | کدام لیز برای کدام نوع پوست مناسب است؟

آشنایی با انواع لیزرهای پوست

آشنایی با انواع لیزرهای پوست

آشنایی با انواع لیزرهای پوست و مو را در به صورت مختصر و مفید شرح خواهیم داد. اگر در انتخاب نوع لیزری که مناسب پوست و یا موی خود است، شک دارید، بهتر است که با خواندن این مقاله بهترین نوع از لیزر را برای خود انتخاب نمایید.

لیزرهای مو بر اساس نوع پوست و موی زائد اشخاص طراحی شده اند. این لیزرها فقط در حیطه ای که برای آن مدل مو یا پوست که طراحی شده اند کاربرد فراوان دارند.

دستگاه های لیزر مو و پوست کاربرد های متفاوتی دارند و هر کدام برای کار خاصی ساخته شده اند. گروهی برای از بین بردن تاتو توانایی دارند، گروهی برای از بین جوش و آکنه و گروهی دیگر برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده می شوند.

این کاربردها بستگی به طول موج های متفاوتی دارد که هر کدام از خود تشعشع می دهند. اصولاً طول موج های دستگاه های لیزر مو و پوست تعیین کننده استفاده در چه نوع رنگ پوست و یا چه نوع رنگ مو و حتی ضخامتی که هر کدام از موها دارند، متفاوت خواهد بود.

برای آشنایی با انواع لیزرهای پوست و مو باید شناخت عملکردی هر کدام را مورد بررسی قرار داد. بعضی از دستگاه های پوست و مو فقط برای پاک کردن تتو و خالکوبی کاربرد دارند. بعضی دیگر برای از بین بردن موهای زائد ضخیم مشکی با رنگ پوست سفید بیشترین کاربرد را دارند.

بعضی دیگر از این دستگاه ها برای موهای پرزی و کرکی مطلوب هستند و کاربرد فراوانی دارند. این دستگاه ها بر اساس نوع عملکردی که دارند برای افراد مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

آشنایی با انواع لیزرهای پوست

 

چه نوع لیزر برای چه نوع پوست و مویی مناسب است؟

معمولاً در گذشته برای آشنایی با انواع لیزرهای پوست و دستگاه های لیزر که بر اساس پوست های سفید و موهای تیره ساخته شده بودند مورد استفاده قرار می گرفت و کارایی خیلی خوبی در این نوع پوست و موها داشتند.

یک معضل و ناهنجاری که وجود داشت عملکرد بد این دستگاه ها بر تیره پوستان بود. دستگاه های لیزر به علت تیرگی پوست این افراد، تشخیص درستی از ملانین ها و ریشه و پیاز مو این افراد نداشتند.

دستگاه های لیزر که اساس کارشان بر متمرکز کردن نور بر ریشه مو و سوزاندن آن در کسری از ثانیه بود، اگر با رنگ پوست تیره برخورد می کرد، نمی توانست تمایز خوبی از خود بین مو و یا پوست نشان دهند.

اما امروزه به نسبت این مشکل حل شده و دستگاه های لیزر مویی ساخته شده اند که برای تیره پوستان نیز کاربرد و کارایی لازم را دارد.

برای سفید پوستان و کسانی که رنگ پوستشان روشن و مویی نیره رنگ و یا مشکی دارند، دستگاه الکساندرایت بهترین گزینه می باشد و با این دستگاه می توان به بهترین وجه ممکن موهای زائد بدن را از بین برد.

دستگاه های لیزر کاربردهای مختلفی دارند و برای عارضه های خاصی ساحته شده اند. به عنوان مثال از دستگاه لیزر مو کیوسوئیچ برای از بین تاتو و خالکوبی های با وسعت زیاد مورد استفاده فراوان قرار می گیرد و کاربرد زیادی دارد.

شاخص ترین لیزرهای پوست کدامند؟

برای آشنایی با انواع لیزرهای پوست می توان از دستگاه لیزر الکس دایود برای از بین بردن موهای زائد به صورت تخصصی استفاده می شود.

این دستگاه طول موجی بین ۸۰۰ تا ۸۱۰ نامتر از خود امواج ساطع می کند و تخصصی ترین دستگاه جهت ار بین بردن موهای زائد می باشد.

اگر چه طول موج این دستگاه از دستگاه الکساندرایت کمتر است ولی نفوذپذیری و اختلال در ریشه موهای زائد را به درستی و با دقت و سرعت بالا انجام می دهد.

از دیگر دستگاه های لیزر تخصصی در زمینه حذف موهای زائد می توان به دستگاه لیزر تیتانیوم که از طول موج های ۷۵۰ و ۸۱۰ و ۱۰۶۴ نانومتر استفاده می کند، یکی از بهترین و تخصصی ترین دستگاه های لیزر مو می باشد که مورد استفاده خیلی از سالن های زیبایی قرار گرفته است.

آشنایی با انواع لیزرهای پوست

بشترین کاربردی که لیزر برای پوست دارد، چیست؟

بیشترین کاربردی که از لیزر استفاده می شود، برای از بین بردن موهای زائد بدن می باشد. این دستگاه ها به صورت تخصصی در این خصوص ساخته می شوند.

در رتبه بعدی از این دستگاه ها برای لیفت و زیباسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه برای آشنایی با انواع لیزرهای پوست می توان به پاسخ گویی لیزرها به مناطق مختلف بدن اشاره نمود.

بستن منافذ باز پوست و رفع تتو و خالکوبی ها و از بین بردن آکنه و جای جوش و رفع جای جراحی و زخم ها به ترتیب از دیگر کاربردهای مختلف دستگاه های لیزر به صورت تخصصی می باشد.

لیزرها در بحث زیبایی پوست و بر گرداندن جوانی به پوست نقش گسترده ای را بازی می کنند، به طوری که در بیشتر مراکز زیبایی از این دستگاه ها بهره می برند.

برطرف نمودن سیاهی دور چشم و لیفت پلک چشم و ابرو و همچنین از بین بردن لک های مادرزادی و یا لک های خورشیدی و کک و مک ها و درمان عروق عنکبوتی بر روی بینی و یا لایه بردی پوستی و رفع ترک های بارداری از مهمترین عملکرد دستگاه های لیزر، می تواند باشد.

کاربردهای گسترده در درمان از طریق لیزر کدامند؟

آشنایی با انواع لیزرهای پوست که امروزه استفاده از دستگاه های لیزر طیف وسیعی از درمان ها را شامل می شود و حتی برای عمل های چشم و یا سنگ شکن های کلیه نیز از نوع خاص آن بهره برداری می شود.

اگر چه قیمت دستگاه های لیزر از جمله برای خرید دستگاه لیزر پلاتینیوم به علت تورم، مقداری افزایش یافته، ولی استفاده از این دستگاه که می توان گفت معجره ای در مو و پوست ایجاد می کند، یکی از بهترین ها در هم رده های خود می باشد.

آشنایی با انواع لیزرهای پوست

لیزرهای نوری که برای از بین بردن ضایعات پوستی از آن استفاده می شود؟

از انواع مختلف لیزرهای نوری و آشنایی با انواع لیزرهای پوست که برای از بین بردن ضایعات پوستی و کاهش چین و چروک های صورت و از بین بردن لک های کبدی که از عملکرد بد کبد حاصل می شود و یا از بین بردن موهای زائد بدن می توان به دستگاه لیزر ان دی یاگ اشاره نمود. پایه و اساس این لیزر بر متمرکز کردن نور بر روی ضایعه می باشد.

شدت گرمایی که بر ریشه موهای زائد با استفاده از این دستگاه می رسد، می تواند به راحتی باعث حذف آن شود. این دستگاه همچنین لک ها و ضایعات پوستی از قبیل جوش ها و آکنه ها را به خوبی از بین می برد.

آشنایی با انواع لیزرهای پوست

لیزر های گرمایی نوع دیگر از لیزرها هستند که با ایجاد گرما موثر هستند

نوع دیگر از لیزرها و آشنایی با انواع لیزرهای پوست که بر اثر امواج گرمایی که به سطح زیرین پوست می رسانند باعث از بین رفتن چربی های بدن شده و باعث لاغری می شوند.

این دستگاه های لیزر که تمرکزشان بر روی ارسال امواج رادیویی می باشد، از این طریق گرمای کنترل شده ای در زیر پوست ایجاد کرده و باعث لاغری و جوانسازی پوست می گردند.

آشنایی با انواع لیزرهای پوست

لیزرهای فرکشنال دی کسید کربن

آشنایی با انواع لیزرهای پوست که فرکشنال یکی دیگر از آن است می توان با استفاده از این دستگاه اقدام به ارسال دی اکسید کربن از طریق سوزن های ریز این دستگاه به زیر پوست نمود.

این دستگاه وقتی دی اکسید کربن را به زیر پوست تزریق می کند، باعث تحریک و خونرسانی بیشتر به این قسمت می گردد و باعث گردش خون بیشتر و لیفت و کلاژن سازی خوبی در آن نواحی می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا