لیزر

حذف خالکوبی و تاتو با دستگاه لیزر کیوسوئیچ دیجیتال(Digital Q-switch) بهترین لیزر حذف تاتو

حذف خالکوبی و تاتو با دستگاه لیزر کیوسوئیچ دیجیتال

حذف خالکوبی و تاتو با دستگاه لیزر کیوسوئیچ دیجیتال(Digital Q-switch)

حذف خالکوبی و تاتو با دستگاه لیزر کیوسوئیچ دیجیتال(Digital Q-switch) می تواند یکی از بهترین روش های درمان در حال حاضر باشد. این دستگاه به صورت تخصصی در این زمینه کاربرد فراوانی دارد.برای از بردن خالکوبی و تاتوی های قدیمی و یا جدید از دستگاه لیزر کیوسوئیچ دیجیتال می توان بهترین نتیجه و بیشترین تاثیر گذاری را انتظار داشت.این دستگاه که از دو طول موج ۵۳۲ نانومتر و ۱۰۶۴ نانومتر بهره می برد یکی از تخصصی ترین دستگاه های شناخته شده در زمینه رفع تاتو و خالکوبی می باشد.

حذف خالکوبی و تاتو با دستگاه لیزر کیوسوئیچ دیجیتال(Digital Q-switch)

کاربردهای دستگاه لیزر کیوسوئیچ دیجیتال(Digital Q-switch) بیشتر در چه زمینه هایی است؟

بیشترین کاربرد از این دستگاه حذف خالکوبی و تاتو با دستگاه لیزر کیوسوئیچ دیجیتال(Digital Q-switch) است که تاثیر گذاری خوب و قابل قبولی در این زمینه داشته است از دیگر موارد کاربرد از این دستگاه می توان برای حذف رنگدانه های پوستی ، لک صورت و کک و مک و همچنین برای لیفت پوست صورت و جوانسازی از این دستگاه استفاده نمود.

این دستگاه که به دستگاه پرتابل و قابل حمل و نقل به علت وزن سبکی که دارد معروف است و به این دستگاه، لیزر چمدانی نیز می گویند که وزنی معادل ده کیلو گرم دارد و در ابعاد کوچک ساخته شده و با یک چمدان آلومینیومی قابل حمل است این دستگاه با این که اندازه کوچکی دارد ولی قابلیت ها و استفاده های فراوانی از خود نشان داده و توانسته است جایگاه خوبی در بین دستگاه های لیزر دیگر داشته باشد.

از دیگر موارد استفاده از این دستگاه  عبارتند از:

۱-برطرف کردن جای جوش و آکنه

۲-درمان ملاسما و لک های بارداری و لک هایی که با تغییرات هورمونی ایجاد شده اند

۳-درمان ترک ها و کشیدگی های پوستی

۴-درمان لک هایی که بر اثر پیری در پوست ظاهر شده اند

۵-رفع خال ها و یا ماه گرفتگی های مادرزادی

۶-رفع تاتو و خالکوبی های قدیمی و پر رنگ

۷-با استفاده از سری کربن بدن این دستگاه می توان تیرگی پوست را یک تا دو درجه روشن تر کرد

۸-رفع چین و چروک و پف دور چشم و و زیر ابرو

حذف خالکوبی و تاتو با دستگاه لیزر کیوسوئیچ دیجیتال(Digital Q-switch)

مشخصات دستگاه لیزر کیوسوئیچ دیجیتال(Digital Q-switch)

از مشخصات دستگاه لیزر کیوسوئیچ دیجیتال(Digital Q-switch) می توان به استفاده از طول موج های ۵۳۲ و ۱۰۶۴ که مختص این دستگاه است به آن اشاره کرد و دیگر اینکه این دستگاه مجهز به یک صفحه نمایشگر دیجیتالی لمسی است که تمامی منوها و مواردی که نیاز است از این دستگاه مورد استفاده قرار گیرد قابل مشاهده و تنظیم است که با این صفحه نمایش تمامی دستورات و تنظیماتی که برای انجام کار با این لیزر نیاز است را می توان انجام داد.این دستگاه از پاور و قدرت ۸۰۰ وات استفاده می کند و نیروی خود را از این منبع قوی تامین می نماید.

این دستگاه از هندپیس هایی که قطر قابل تنظیم یک تا هفت سانتی متر را دارا می باشد برخوردار است. طول و عرض و ارتفاع این دستگاه به ترتیب ۲۴ در ۲۴.۵ در ۴۲ سانتیمتر می باشد که وزنی معدل تقریبی ۱۰ کیلو گرم را دارا می باشد.این دستگاه از سیستم خنک کننده آب و هوا که می تواند سرما و فریز خوبی برای کمتر شدن درد و یا قرمزی پوست در هنگام لیزر کردن پوست داشته باشد را از خود متساعد نماید.این دستگاه تا ۱۳۰۰ (MJ) می تواند انرژی تولید و ارسال نماید.

چقدر زمان نیاز است تا تاتو را با دستگاه لیزر کیوسوئیچ دیجیتال(Digital Q-switch) پاک کرد؟

زمانی که نیاز است حذف خالکوبی و تاتو با دستگاه لیزر کیوسوئیچ دیجیتال(Digital Q-switch) انجام شود از ۴ تا ۱۸ جلسه با توجه به میزان اندازه و سطح تاتو یعنی پر رنگ بودن و یا کمرنگ بودن و با توجه به تیره بودن پوست یا روشن بودن آن این مقدار متغییر و متفاوت خواهد بود.

از دیگر موارد دخیل در از بین بردن تاتو با این دستگاه می توان به شرایط بدن هر فرد نیز اشاره کرد که تا چه حد توانایی و یا در دفع این مواد که توسط این لیزر به قسمت ها و قطعات کوچکتری تقسیم شده است بستگی دارد و قابلیت جذب توسط بدن و دفع آن می تواند متفاوت باشد و می توان گفت بعضی از بدن ها زودتر و بعضی دیگر دیرتر نسبت به دفع تاتوها اقدام می کنند.

حذف خالکوبی و تاتو با دستگاه لیزر کیوسوئیچ دیجیتال(Digital Q-switch)

مراحل انجام لیزر با دستگاه کیوسوئیچ دیجیتال چگونه است؟

با استفاده از این دستگاه در ابتدا با توجه به پوست و یا حجم کاری که قرار است انجام شود اپراتور و یا پزشکی که  این کار را انجام می دهد تنظیمات اولیه را انجام و دستگاه را راه اندازی و آماده به کار می نماید در ابتدا باید با استفاده از عینک های مخصوص که بر روی چشم بیمار و اپراتور قرار می گیرد تا از آسیب به این ناحیه حساس جلوگیری شود و در ادامه با قرار گیری هندپیس مخصوص این کار بر روی محلی که قرار است لیزر گردد با شات زدن اقدام به پاک کردن تاتو می نمایند.

پاک کردن تاتو با دستگاه لیزر مو و پوست شاید کمی دردناک باشد ولی آنقدر نیست که نیاز به بی هوشی و یا بی حسی داشته باشد و در ادامه با استفاده از هوای سرد دستگاه و یا بعد از عمل با کمپرس با یخ، محل لیزر را می توان از درد و یا عوارض و قرمز شدن آن کاهش داد.

آیا روشی دیگر غیر از لیزر کردن برای از بین بردن تاتو و یا خالکوبی وجود دارد؟

در گذشته با استفاده از روش جراحی اقدام به برداشت خالکوبی ها می کردند که روشی تهاجمی که هم عوارض و درد زیاد داشت و هم جای جراحی بر روی بدن می ماند که نمای بدی در بدن ایجاد می کرد این روش دیگر امروزه جایی برای پاک کردن تاتو و خالکوبی ندارد و از این روش قدیمی دیگر به علت عوارض بعدی که دارد کسی استفاده نمی کند.

از دیگر روش هایی که در قدیم استفاده می شده استفاده از اسید گلیکولیک بود که با شکافت پوست باید انجام شود و در این روش بیشتر کمرنگ شدن خالکوبی اتفاق می افتد و پاک شدن کامل در این مورد دیده نمی شد.

حذف خالکوبی و تاتو با دستگاه لیزر کیوسوئیچ دیجیتال(Digital Q-switch)

 

عوارض و آسیب های لیزر کردن پوست چیست؟

بعضی ها از عوارض و آسیبی که لیزر کردن پوست ممکن است برایشان ایجاد کند همواره یک ترس درونی دارند و از انجام لیزر پوست خودداری می نمایند.در اینجا باید بگوییم که تاکنون عوارض خاصی که باعث آسیب و یا ایجاد مشکل برای افراد داشته باشد مشاهده نشده است و به ثبت نرسیده است شاید در بعضی افراد یک مقدار قرمزی پوست و یا حساسیت به آب و یا نور خورشید در دو تا سه روز اولیه اتفاق بیفتد که این مسئله چیز خاصی نیست و قابل رفع می باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا