لیزر

استفاده از دیوایس لیزر برای رفع موهای زائد بدن چه ریسکی به همراه دارد؟ | خطرات ، عوارض لیزر

استفاده از دیوایس لیزر برای رفع موهای زائد بدن

استفاده از دیوایس لیزر برای رفع موهای زائد چه ریسکی به همراه دارد؟

استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد بدن چه ریسکی به همراه دارد؟ و خطرات ، عوارض لیزر . در حال حاضر بکارگیری از دستگاه لیزر یکی از مناسب ترین راهکار ها جهت حذف موهای اضافی و ناخواسته بدن است که توجه بسیاری از اشخاص را به خود جلب نموده است.

با وجود اینکه این شیوه سبب از بین رفتن کلیه موهای زائد بدن نمی شود ولی بیشتر موهای اضافی را می تواند نابود کند. در قدیم خیلی از اشخاص موبرها، تیغ، موم و دستگاه اپیلاسیون را بکار می بردند که بکارگیری آنها بسیار زمان بر بود.

ولی در حال حاضر به وسیله دستگاه لیزر خیلی از این مسائل برطرف شده است اما باید به این مسئله واقف باشید که افزون بر این مزایا ، معایبی نیز دارد که در این مقاله سعی بر آن شده که با خیلی از معایب و عوارض آن آشنا شوید.

معایب انواع دیوایس لیزر جهت حذف موهای زائد بدن

استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد بدن چه ریسکی به همراه دارد؟ در این قسمت قصد داریم به معایب انواع دستگاه لیزر ‌که برای حذف موهای زائد بکار برده می شوند مطالبی را ارائه دهیم و به صورت جداگانه معایب هر سیستم را بازگو نماییم.

•معایب الکساندرایت

متناسب پوست های برنزه یا خیلی تیره نمی باشد.

پالس نور و جریان این سیستم خیلی سریع بوده و در نهایت امکان دارد بیمار اندکی درد و ناراحتی بیشتری را در قیاس با سیستم های متشابه این تجربه نماید.

درمان کامل یک دوره یک ساله احتیاج به ۴ الی ۶ جلسه دارد.

خیلی گران تر از سایر دستگاه های لیزر موهای زائد میباشد.

استفاده از دیوایس لیزر برای رفع موهای زائد بدن چه ریسکی به همراه دارد؟

•معایب دایود

استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد بدن چه ریسکی به همراه دارد؟ در سیستم های قدیمی دایود معمولا عارضه های احتمالی نظیر سوختگی وجود دارد که مسلما در دستگاه های دایود با فناوری مدرن این احتمال کمابیش از بین رفته است.

•معایب ان دی یاگ

معمولا درد و ناراحتی این سیستم لیزر بیشتر از دستگاه دایود است.

بر روی موهای روشن و نازک اثربخشی کمتری دارد.

پیامد بکارگیری دراز مدت از آن مشخص نیست.

مسلما در حال حاضر این دستگاه لیزر موهای زائد به تنهایی بکار برده نمی شود و از مد افتاده است و از فرکانس آن در تلفیق با فرکانس های دیگر در سیستم ها نوین بکار برده می شود.

•معایب دستگاه IPL

از معایب دستگاه لیزر IPL این است که به مرور زمان و بکارگیری مداوم از سیستم لامپ تولید کننده انرژی نوری کهنه و ضعیف می شود.

در نهایت میزان انرژی مورد نظر درمانی کم شده و متخصص برای رسیدن به برآیند مناسب درمانی ، ناچار به افزایش انرژی سیستم می شود و این مبادرت امکان دارد سبب بروز اسکار ، قرمزی، سوختگی و التهاب پوستی شود.

جهت از بین بردن موهای ناخواسته در اشخاصی با پوست های تیره برآیند مطلوبی ندارد. و در قیاس با سیستم های لیزر در IPL قطعات استفاده شده پس از مدتی احتیاج به شارژ یا تعویض دارند اما سیستم های لیزر هیچ نوع قطعه مصرفی ندارند و به صرفه تر می باشند.

عوارض استفاده از دیوایس لیزر جهت حذف موهای زائد به چه عواملی بستگی دارد؟

استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد بدن چه ریسکی به همراه دارد؟ | خطرات ، عوارض لیزر .این که استفاده از دستگاه لیزر برای از بین بردن موهای زائد به چه میزان عوارض دارد به خصوصیات سیستم و رنگ پوسته مراجعه کننده بستگی دارد.

مراجعه کننده هایی که پوست تیره تری دارند معمولا بیشتر دستخوش عوارض پوستی می شوند، زیرا که آنها رنگدانه بیشتری در پوست خود دارند. تیرگی پوست می تواند حاصل برنزه کردن و یا بالا رفتن سن باشد یا این که به صورت ژنتیکی باشد. بدین علت چنانچه تمایل به لیزر کردن موهای زائد دارید بایستی فعلا از سولاریوم و گرفتن حمام آفتاب اجتناب نمایید.

عوامل دیگری که به صورت نهفته می توانند سبب بالا رفتن عوارض بکارگیری از این سیستم ها شوند که دارای فرکانس لیزر، مدت زمان تابش، میزان نقطه تابش و بکارگیری نامطلوب از شیوه های خنک سازی پوست می باشد.

هر چه فرکانس دستگاه لیزر بالاتر و مدت تابش کمتر باشد امکان بروز عوارض جانبی هم کمتر است. بالا رفتن فرکانس و کم تر شدن مدت زمان تابش سبب می شود که انرژی کمی جذب رنگدانه ها شود.

این پیشامد هم در اپیدرم مشاهده می شود و هم در ریشه مو ، در این صورت فرکانس زیاد و مدت زمان تابش سبب کم شدن اثر بخشی لیزر جهت از بین بردن موهای زائد می شود.

انتخاب درست فاکتور های مربوط به دستگاه لیزر یعنی فرکانس، مدت زمان تابش و بکارگیری از شیوه های مطلوب خنک سازی پوست سبب بیشتر شدن اثر بخشی لیزر و کمتر شدن عوارض حاصل از لیزر می شود.

با ملاحظه به این که سیستم های لیزر همواره یک یا دو نوع فرکانس ایجاد می کنند، حائز اهمیت است که سیستمی را مناسب با رنگ پوست خود برگزینید.

استفاده از دیوایس لیزر برای رفع موهای زائد بدن چه ریسکی به همراه دارد؟

عوارض استفاده از دیوایس لیزر موهای زائد

استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد بدن چه ریسکی به همراه دارد؟ بعضی از عوارض بکار گیری از دستگاه لیزر موهای زائد نظیر پوسته پوسته شدن پوست، ناپایدار و طبیعی می باشند که خیلی کم دیده می شوند.

دیگر عوارض حاصل از این روش تغییر رنگ پوست و بروز اسکار ، عوارض شدید این شیوه درمانی به حساب آمده و همواره حاصل از خطای درمانی می باشند.

عوارض ایجاد شده معمولا به علت اینکه پرتوی لیزر به ریشه مو برسد بایستی از بخش های سطحی پوست رد شوند. ریشه مو در سطح درم واقع شده است که در زیر لایه اپیدرم قرار گرفته است.

اپیدرم نظیر ریشه و ساقه مو دارای رنگدانه می باشد. بدین علت پرتوی لیزر در مسیر خود تا رسیدن به ریشه مو به میزان کمی جذب اپیدرم می شود.

بدین علت پوست بدن دچار این عوارض می شود. استفاده از دستگاه لیزر جهت از بین بردن موها همانطور که گفته شد به ندرت عوارضی ایجاد می کند که امکان دارد خیلی از اشخاص با این عوارض آشنا نباشند که مرسوم ترین آنها عبارتند از:

•آسیب چشمی:

استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد بدن چه ریسکی به همراه دارد؟ یکی از عوارض استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد بدن، آسیب چشمی است.

این سیستم ها با اشعه های نوری که دارند می توانند سبب آسیب به چشم ها شوند بدین علت مراجعه کننده ها جهت حفاظت از چشم ها عینک مخصوص به چشم می زنند.

• خارش

در زمان انجام این عمل یا پس از آن امکان دارد بخشی که لیزر شده دچارخارش شود.

•درد و بی حسی

یکی دیگر از عوارض استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد بدن، درد و بی حسی در قسمتی که لیزر میکنید میباشد که این مسئله کاملا طبیعی است.

•عفونت پوستی

از دیگر عوارض انجام این عمل توسط دستگاه عفونت در قسمت لیزر است که پس از پایان لیزر سعی کنید آن قسمت را همواره پاکیزه نگه دارید.

نتیجه گیری

در پایان این مطلب باید عرض کرد که اگر تکنیک های مناسب و دستگاه لیزر متناسب با پوست را انتخاب ننمایید، پوست بدن شما دستخوش عوارضی چون سوختگی، التهاب، اسکار ، قرمزی و … می شود.

پس پیش از اینکه دچار این عوارض شوید حتما به تحقیق در خصوص دستگاه های لیزر مناسب مثل دستگاه لیزر تیتانیوم و کلینیک های انجام این کار بپردازید که در آینده دچار مشکلات متعدد نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا