لیزر

بررسی ویژگی های لیزر اربیوم یاگ و لیزر اربیوم گلاس | تفاوت لیزر اربیوم یاگ و لیزر اربیوم گلاس

بررسی ویژگی های لیزر اربیوم یاگ و لیزر اربیوم گلاس

بررسی ویژگی های لیزر اربیوم یاگ و لیزر اربیوم گلاس

بررسی ویژگی های لیزر اربیوم یاگ و لیزر اربیوم گلاس .لیزرها با توجه به طول موج و میزان نفوذ پذیری دارای انواع مختلفی هستند که لیزر اربیوم یاگ و لیزر اربیوم گلاس دو نوع عالی این دستگاه می باشند. در ادامه این مقاله به توضیح هر یک از این دستگاه های لیزر اربیوم خواهیم پرداخت.

بررسی ویژگی های لیزر اربیوم یاگ و لیزر اربیوم گلاس

لیزر اربیوم چیست؟

دستگاه لیزر اربیوم دارای دو نوع لیزر اربیوم یاگ و لیزر اربیوم گلاس می باشد. یکی از پیشرفته ترین انواع دستگاه لیزر های مو و پوست لیزر اربیوم است. این دستگاه با جوان سازی پوست و کاهش چین و چروک های آن کارایی و عملکرد خود را به اثبات رسانده است.

مهمترین تفاوتی که دستگاه لیزر اربیوم در مقایسه با دستگاه های دیگر دارد در قدرت درمانی بیشتر لیزر اربیوم است. در واقع این دستگاه با آسیب رساندن به پوست به روش دقیق و کنترل شده برای احیای پوست طراحی شده است.

تاثیر این دستگاه بر پوست مانند لایه برداری پوست می باشد. در عملکرد لیزر اربیوم سلول ها به صورت هدفمند تخریب می شوند. همچنین با ایجاد گرمای کنترل شده انفجار های ضربان دار را در پوست القا خواهد کرد.

انواع لیزر اربیوم

این دستگاه ها دو نوع دستگاه لیزر فوق العاده اربیوم هستند که هر یک دارای ویژگی ها و عملکرد های تقریبا متفاوت هستند. در ادامه به شرح ویژگی های هر یک به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

ویژگی های لیزر اربیوم یاگ و لیزر اربیوم گلاس

لیزر اربیوم یاگ

در خصوص بررسی ویژگی های لیزر اربیوم یاگ و لیزر اربیوم گلاس باید به نحوه عملکرد هر یک بپردازیم. لیزر اربیوم یاگ یکی از لیزر های جامد و سخت است که به تنهایی عملکرد و خاصیت لایه برداری دارد. این دستگاه دارای پرتو مادون قرمز است که طول موج آن با ۲۹۶۰ نانومتر منتشر می شود.

کاربرد های دستگاه لیزر اربیوم یاگ

کاربرد دستگاه لیزر اربیوم یاگ برای رفع اختلالات و مشکلات پوستی است.

اسکار آکنه و رفع جای جوش

ترمیم پوست های آفتاب سوخته

رفع چین و چروک های متوسط پوست صورت

رفع کک و مک و ملاسما و لک های قهوه ای پوست

رفع زخم های هرپس سیمپلکس و گودی های آبله

رفع ناهنجاری های عروقی مویرگی

عوارض دستگاه لیزر اربیوم یاگ

اربیوم یاگ و لیزر اربیوم گلاس هر یک در کنار ویژگی های منحصر به فرد دارای عوارضی نیز هستند. عوارض دستگاه لیزر اربیوم یاگ که در موارد نادر رخ داده است شامل قرمزی و التهاب و بروز جوش های ریز می باشد. همچنین ممکن است در برخی موارد در درمان لک های پوستی با مشکل مواجه شود.

ممکن است در موارد و شرایطی استفاده از این دستگاه لیزر نامناسب باشد. موارد منع برای استفاده از این دستگاه افرادی هستند که پوست های مستعد به تشکیل کلوئید یا زخم هیپرتروفیک دارند.

از اربیوم یاگ و لیزر اربیوم گلاس همچنین افرادی که زخم های ناشی از سوختگی دارند و یا افرادی که سابقه پرتو درمانی دارند و یا ابتلا به سرطان پوست هستند. در کلیه موارد فوق الذکر نمی توان از دستگاه لیزر اربیوم یاگ و پزشک معالج انتظار زیادی برای داشتن عملکرد عالی داشت.

مزایای استفاده از دستگاه لیزر اربیوم یاگ

لیزر اربیوم یاگ روشی درمانی عالی با دقت بالا و ایمن می باشد. آسیب و عوارض پوستی در استفاده از این دستگاه حداقل است. دارای دوران نقاهت کوتاه می باشد و نیازی به مراقبت های زیاد و سنگین پوستی پس از درمان نیست.

لازم است قبل از شروع درمان حتما سابقه پزشکی و وضعیت پوستی خود را در اختیار پزشک معالج گذاشت.

همچنین برای درمان دور چشم با استفاده از این دستگاه لازم است قبل از شروع درمان چشم پزشک چشم شما را معاینه کند، تا وضعیت سفیدی و تنبلی و افتادگی پلک مشخص شوند.

بررسی ویژگی های لیزر اربیوم یاگ و لیزر اربیوم گلاس

لیزر اربیوم گلاس

اربیوم یاگ و لیزر اربیوم گلاس دارای ویژگی هایی هستند. دستگاه لیزر اربیوم پلاس با طول موج ۱۵۵۰ نانومتر روشی کاملا غیر تهاجمی محسوب می شود.

لیزر اربیوم گلاس به لایه دوم پوست نفوذ می کند. بنابراین می توان حداکثر نتیجه را از این دستگاه گرفت.

در این نوع از لیزر برخلاف لیزر اربیوم یاگ باعث تبخیر آب بافت نمی شود. بلکه با انرژی ساطع شده از لیزر گرم خواهد شد. این لیزر اثر ملایم تری بر روی پوست دارد و به لایه دوم نیز نفوذ خواهد کرد. در نتیجه باعث بازسازی و تحریک تولید کلاژن پوست خواهد شد.

کاربرد دستگاه لیزر اربیوم گلاس

کاربرد این دستگاه های لیزر درمان و اختلالات پوستی است که در ادامه به کاربرد دستگاه لیزر اربیوم گلاس خواهیم پرداخت.

رفع چین و چروک های خفیف و متوسط

بهبود منافذ باز پوست

اسکار جراحی

جوانسازی و لیفت صورت

بهبود جای آکنه و رفع اسکار آبله و هرپس سیمپلکس

بهبود لک های قهوه ای

درمان آسیب های پوستی ناشی از خورشید

بهبود کک و مک و ملاسما

درمان خال های مادرزادی عروقی یا همان ناهنجاری های عروقی

درمان کراتوز سبورئیک

درمان برخی سرطان های سطحی پوست به جز ملانوما

عوارض دستگاه لیزر اربیوم گلاس

عوارض دستگاه لیزر اربیوم گلاس بسته به نوع و میزان مشکل پوستی فرد و محل درمان متفاوت است. میلیا و قرمزی و انتشار تبخال در صورت داشتن آن در پوست از عوارض استفاده از این دستگاه لیزر می باشند.

علاوه بر قرمزی پوست استفاده از دستگاه لیزر اربیوم گلاس ممکن است باعث تیره شدن پوست و ایجاد لک در پوست شود. البته تمامی این عوارض در مدت زمان کم از بین خواهد رفت.

مزایای استفاده از دستگاه لیزر اربیوم گلاس

اربیوم یاگ و لیزر اربیوم گلاس برای انواع پوست ها مناسب می باشند. لیزر اربیوم گلاس برای پوست های تیره تر مناسب است. به این دلیل تولید رنگدانه غیر طبیعی را محدود خواهد کرد. همچنین مانع تولید ملانوسیت نیز خواهد شد.

استفاده از این لیزر باعث جوانی و شادابی پوست خواهد شد و از پیری زود رس جلوگیری خواهد شد.

سخن آخر؛

اربیوم یاگ و لیزر اربیوم گلاس هر دو در یک سطح حرفه ای قرار دارند که از فناوری پیشرفته در ساخت این دستگاه ها استفاده شده است.

استفاده از هر دو دستگاه لیزر برای انواع پوست ها مناسب خواهد بود. لذا با هر نوع پوست و اختلالاتی پوستی می توان از دستگاه لیزر اربیوم برای رفع آن استفاده کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با قسمت تماس با ما در سایت ما با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا