لیزر

مزایای و ویژگی های دستگاه دایود لیزر بر روی پوست ایرانی | لیزر مناسب برای پوست ایرانی ها

مزایای و ویژگی های دستگاه لیزر دایود بر روی پوست ایرانی

مزایای و ویژگی های دستگاه دایود لیزر بر روی پوست ایرانی چیست؟ پوست ایرانیان در هر منطقه تقریبا تفاوت هایی با هم دارد اما به طور کلی افراد با رنگ پوست گندمی در تمام مناطق بیشتر هستند. امروزه در تمام شهرهای کوچک و بزرگ لیزر موهای زائد محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

اما انتخاب دستگاه لیزر کاملا مرتبط با رنگ پوست افراد است و هر دستگاهی برای یک رنگ پوست خاصی طراحی شده است. در ایران افراد دارای رنگ پوست های مختلفی هستند و شرایط زندگی و آب و هوایی، تغذیه، بهداشت و درمان و … تا حد زیادی بر روی پوست آنها تاثیر گذاشته است.

پس با در نظر گرفتن تمام این پارامترها انتخاب دستگاهی که جوابگوی تمام تیپ های پوستی باشد مهمترین نقش را در کسب نتایج بهتر دارد. دستگاه لیزر دایود به نوعی طراحی شده است که کاملا با انواع رنگ پوست ایرانیان سازگار است و دیگر نیازی به استفاده از چند دستگاه با طول موج های مختلف نیست چون لیزر دایود پایانی برای محدودیت های لیزر می باشد و بر روی انواع رنگ پوست های مختلف نتیجه بخش است.

درباره نقش دستگاه دایود لیزر بر روی پوست ایرانی

در ایران نیز همانند سایر کشورها لیزر با استفاده از دستگاه های پیشرفته را تنها راه ممکن برای حذف موهای زائد معرفی می کنند. دستگاه لیزر دایود به لطف فناوری پیشرفته دایود توانایی حذف موهای زائد در قسمت های مختلف بدن را دارد.

عوامل تاثیر گذار بر اثر بخشی دستگاه دایود لیزر بر روی پوست ایرانی

در تاثیر گذاری دستگاه لیزر دایود بر روی پوست ایرانی عوامل مهمی دخیل هستند که به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد.

جنس و ضخامت موها: در لیزر موهای زائد با استفاده از دستگاه دایود پرتوهای نور جذب ملانین موجود در ریشه مو می شوند. معمولا موهای ضخیم ملانین بیشتری دارند. در نتیجه افرادی که پوستی روشن با موی تیره و ضخیم دارند نتیجه بهتری می گیرند.

برخی از ایرانیان موهای قهوه ای روشن یا بلوندی دارند امکان لیزر این موها با لیزر دایود وجود دارد اما ممکن است دوره درمان طولانی تر شود. چون لیزر با قدرت کمتری به مو برخورد می کند.

رنگ مو و نوع پوست: در لیزر دایود، رنگدانه ی موجود در مو یا همان ملانین نور را جذب می کند اما در این بین نوع پوست افراد و رنگ مو تاثیر زیادی بر اثر بخشی لیزر دارد. هدف از انجام لیزر از بین بردن فولیکول مو می باشد و در این فرآیند باید آسیبی به پوست وارد نشود‌. اگر رنگ پوست و مو هماهنگ باشند ممکن است نور لیزر جذب رنگدانه های پوست شود و در واقع لیزر بی تاثیر باشد. اما اگر بین رنگ پوست و مو تضاد وجود داشته باشد مثلا رنگ پوست روشن و رنگ موی تیره باشد بهترین نتیجه را از لیزر دایود دریافت خواهد کرد.

برخی از رنگ موها وجود دارند که نور لیزر را جذب نمی کنند رنگ موهایی نظیر خاکستری، قرمز، بلوند و سفید جزء رنگ هایی هستند که لیزر کردن آن ها مشکل است و ممکن است به پوست آسیب برسد.

اما برای حل این مشکل دستگاه لیزر الکس دایود گزینه مناسبی برای افرادی می باشد که اختلاف ناچیزی بین رنگ پوست و رنگ مو دارند‌.

مزایای و ویژگی های دستگاه دایود لیزر بر روی پوست ایرانی

چرخه رشد موی افراد:

آناژن، کاتاژن و تلوژن سه چرخه مهم رشد مو هستند. فاز آناژن مرحله ابتدایی رشد مو می باشد ایده آل ترین مرحله ی لیزر زمانی است که مو به ریشه متصل است و فولیکول های مو فعال هستند که لیزر فولیکول را غیرفعال می کند.

در مرحله دوم که همان کاتاژن است پیاز مو از بین رفته و مو از ریشه قطع شده است و در حال ریختن می باشد. در فاز آخر یا تلوژن پیاز مو کاملا از بین می رود و لیزر تاثیری بر فولیکول نخواهد داشت.

زمانی که فرد از لیزر برای رفع دائمی موهای زائد استفاده می کند خیلی مهم است که تعیین کند مو در کدام مرحله از چرخه رشد قرار دارد. تمام موهای بدن همزمان در یک مرحله قرار ندارند. گاها برخی از موها در مرحله آناژن هستند و برخی در مرحله کاتاژن یا تلوژن که دلیل اینکه لیزر در چند مرحله انجام می شود همین است.

نوع دستگاه مورد نظر برای لیزر

دستگاه لیزر دایود که امروزه به عنوان مناسب ترین دستگاه برای لیزر پوست ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد با سه طول موج متفاوت عمل می کند. طول موج اول ۷۵۵ نانومتر می باشد که بیشتر بر روی پوست های روشن با موی سیاه و ضخیم جوابگو است.

طول موج دایود ی ۸۱۰ نانومتری برای پوستهای گندمی و نسبتا تیره کاربرد دارد و تکنولوژی یاگ با طول موج ۱۰۶۴ برای پوست های تیره تر به کار گرفته می شود چون عمق بالایی دارد‌. در این بین باید نوع دستگاه و طول موج آن کاملا با نوع پوست و مو هماهنگ باشد. اگر این پارامتر به خوبی رعایت شود در نتیجه درمان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

میزان مهارت اپراتور دستگاه دایود

مزایای و ویژگی های دستگاه دایود لیزر بر روی پوست ایرانی

زمانی که طول موج دستگاه متناسب با نوع پوست تعیین شود و بدن فرد در شرایط مناسب لیزر باشد بهتر است این کار توسط افراد با تجربه و دوره دیده انجام می شود. کوچکترین ناآگاهی در این خصوص باعث عوارض جبران ناپذیری بر روی پوست می شود و اثر بخشی لیزر را تحت تاثیر قرار می دهد.

البته زمانی لیزر توسط دستگاه دایود اثربخشی لازم را خواهد داشت که تمام عوامل دست به دست هم دهند تا پوست در معرض آسیب های پوستی قرارنگیرد. معمولا کلینیک های بزرگ از دستگاه های استاندارد و با کیفیت استفاده می کنند و برای تیپ های مختلف پوستی دستگاه مناسب لیزر را دارند پس در حقیقت فرد به طور اختصاصی می تواند خدماتی مطمئن دریافت کند.

اگر شما روند درمان را به خوبی پیش برده باشید باید به مراقبت های بعد درمان هم توجه کنید. اثربخشی لیزر تنها با رعایت اصول مراقبتی بعد از درمان ممکن است. پس شما می توانید امیدوار باشید که این تکنیک در سطح جهانی شناخته شده و معتبر می باشد و تست کنندگان آن همگی رضایت لازم را داشته اند.

هر چه دانش اپراتور در خصوص انجام لیزر بالا باشد باعث کسب نتایج بهتر می شود پس صرفا هدف خود را لیزر با دستگاه دایود قرار ندهید چون اگر دستگاه توسط اپراتورهای حرفه ای مدیریت نشود هیچ فرقی با دستگاه های عادی نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا