لیزر

نکات کامل درباره لیزر جهت حذف موهای زائد چیست؟ | بهترین روش

نکات کامل درباره لیزر جهت حذف موهای زائد

نکات کامل درباره لیزر جهت حذف موهای زائد

نکات کامل درباره لیزر جهت حذف موهای زائد چیست؟ همه افراد در طول زندگی روش های زیادی را برای مهار موهای زائد خود امتحان کرده‌اند اما به نتیجه رضایت بخش دست پیدا نکرده اند.

وقتی موهای بدن رشدی بیش از اندازه دارند و غیر قابل کنترل هستند بهترین روش لیزر موهای زائد می باشد. این روش دائمی و مورد تایید است و تنها در چند مرحله می توانید حدود ۸۰ درصد از موهای زائد بدن را به کلی از بین ببرید.

درباره لیزر موهای زائد

هر ساله تعداد زیادی از افراد لیزر موهای زائد را به عنوان کارآمدترین روش حذف دائمی موهای صورت و بدن انتخاب می کنند. با منسوخ شدن روش های سنتی شیو و اصلاح موهای زائد و وقت گیر بودن این روشها، لیزر به خوبی توانسته است بهترین جایگزین باشد.

لیزر با استفاده از پرتوی نور با انرژی زیاد عمل می کند که زمانی که نور پوست بدن را هدف قرار می دهد باعث ضعیف شدن رنگدانه ها و فولیکول های مو می شود.

این روش در صورتی که فرد شرایط لازم برای لیزر را داشته باشد هیچ گونه عوارض جدی نخواهد داشت و در یک دوره مشخص باعث حذف موهای زائد می شود.

مزایای لیزر موهای زائد

با توجه به استقبال بی سابقه ی تمام مردم دنیا از لیزر موهای زائد بر آن شدیم تا بیشتر با مزایای این روش آشنا شویم و دیگر روش های ناکارآمد، وقت گیر و هزینه بر را کنار بگذاریم. از مهمترین دلایلی که باعث می شود تمایل افراد به استفاده از لیزر بیشتر شود در درجه اول سرعت بالا، تاثیر گذاری بلند مدت و عوارض ناچیز است.

صرفه‌جویی در زمان: با استفاده از دستگاه های پیشرفته لیزر در کمتر از نیم ساعت با تمام موهای بدن خود خداحافظی کنید.

صرفه‌جویی در هزینه: شاید هزینه لیزر نسبت به سایر روش ها در ابتدا زیاد باشد اما از آنجا که شما تنها با چند جلسه به صورت دائمی تمام موهای زائدتان از بین می رود پس مقرون به صرفه است و هزینه های آن نسبت به هزینه مداوم خرید کرم موبر، ژیلت، اپیلاسیون و … قابل توجیه می باشد.

حذف موهای زیر پوستی: زمانی که فولیکول مو از بین می رود امکان به وجود آمدن موی زیر پوستی هم وجود ندارد.

روشی بدون درد است: درد هنگام لیزر کاملا قابل کنترل است و به قدری ملائم است که بعد از لیزر کاملا رفع می شود. شدت درد در افراد مختلف و در نواحی مختلف بدن متفاوت است اما این درد به قدری نیست که افراد را از انجام این عمل بازدارد‌.

روشی سالم و موثر است: با پیشرفت های عظیمی که در این حوزه صورت گرفته است. می توان اطمینان حاصل کرد که لیزر یک روش امن و سالم می باشد. اگر انتخاب دستگاه لیزر متناسب با وضعیت پوست و موی شما باشد هم نتیجه فوق العاده دارد و هم کاملا ایمن و بی خطر است.

اثرگذاری بالا: این روش با از بین بردن دائمی فولیکول مو رشد مو را برای همیشه قطع می کند پس با این وجود ماندگاری تضمین شده ای دارد.

قابل استفاده برای تمام قسمت های بدن: این روش برای از بین بردن تمام موهای بدن کاربرد دارد.

معایب لیزر موهای زائد

به طور کلی تمام تکنیک های رفع موی زائد بدن تا حدودی عوارض دارند. لیزر موهای زائد هم مانند سایر روش های رایج دارای عوارض و معایبی است. با توجه به اینکه لیزر یک روش کم تهاجمی و ایمن می باشد اما انجام این روش معایبی به دنبال دارد که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

پدیدار شدن عوارض ناشی از لیزر به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور معمول هر عملی با توجه به ساختار بدنی فرد بعد از انجام دارای نشانه ها و عوارض متعددی می باشد.

در موارد نادری فردی دچار هیچ گونه عوارضی نمی شود. به طور طبیعی لیزر موهای زائد دارای عوارضی طبیعی از قبیل درد کم، التهاب و قرمزی پوست، پوسته پوسته شدن و … می باشد. وجود این عوارض نگران کننده نیست و معمولا بعد از چند روز رفع می شوند.

اما معایب اصلی که نگران کننده هستند و نیاز به درمان دارند شامل تغییر رنگ پوست، ایجاد اسکار می باشد. این عوارض معمولا بر اثر انتخاب دستگاه نامناسب برای لیزر بدون توجه به تیپ پوستی پدیدار می شود.

به طور کلی عوارضی که ممکن است لیزر درمانی مو به دنبال داشته باشد شامل درد، قرمزی و التهاب، پوسته پوسته شدن پوست، تغییر در رنگ پوست، هایپرپیگمنتیشن، خطر آسیب های چشمی، خطر عفونت های پوستی و … می باشند که این عوارض به چند شکل مختلف پدیدار می‌شوند.

برخی عوارض طبیعی هستند. به هر حال در طی لیزر یا روش‌های زیبایی دیگر، شما دارید تغییری در ساختار طبیعی بدن ایجاد می‌کنید و باید انتظار داشته باشید که بدن شما به آن تغییر واکنش نشان دهد. عوارض طبیعی شامل درد اندک، التهاب و قرمزی پوست می‌شود. این عوارض لیزر معمولاً موقتی هستند و خیلی زود ناپدید می‌شوند.

برخی عوارض لیزر موهای زائد مانند پوسته پوسته شدن، موقتی و طبیعی هستند؛ ولی به ندرت مشاهده می‌شوند. سایر عوارض لیزر مانند تغییر رنگ پوست و ایجاد اسکار، عوارض حاد این روش درمانی محسوب شده و معمولاً ناشی از خطای درمانی هستند. به طور کلی لیزر موهای زائد روشی بسیار ایمن بوده و عوارض جانبی به ندرت مشاهده می شوند.

نکات مهم در مورد لیزر موهای زائد

هدف اول در لیزر موهای زائد تخریب فولیکول های مو در پوست می باشد. که با استفاده از پرتوهای نوری این عمل انجام می شود‌. در واقع دستگاه های لیزر با جذب کردن پرتوهای نور با طول موج خاصی توسط رنگدانه ای به نام ملانین کار خود را انجام می دهد.

بباید حتما قبل و بعد از لیزر مراقبت ها و اصول بهداشتی رعایت شود تا پوست در کمترین زمان ممکن عوارض شایع و طبیعی آن رفع گردد. اگر مراقبت های به درستی انجام نشود ممکن است فرد با عوارض جدی تری از قبیل سوزش و زخم شدن و ایجاد اسکار مواجه شود.

هر رنگ پوست و مویی باید با استفاده از دستگاهی خاصی لیزر شود‌ معمولا لیزر برای موهای سفید خاکستری جوابگو نمی باشد و اگر فرد دارای بیماری های خاص باشد و یا یک داروی خاصی را مصرف کند نباید اقدام به انجام لیزر کند.

لیزر موهای زائد موفق به حذف دائمی ۷۰ تا ۹۰ درصد موها می باشد. پس اگر جایی تبلیغات حذف صددرصد موهای زائد را شنیدید به جعلی بودن آن آگهی شک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا