لیزر

همه چیز در خصوص عمل لیزر موهای زائد بدن | خلاصی و رهایی از موهای زائد بدن با عمل لیزر

همه چیز در خصوص عمل لیزر موهای زائد بدن

همه چیز در خصوص عمل لیزر موهای زائد بدن

همه چیز در خصوص عمل لیزر موهای زائد بدن عمل لیزر موهای زائد به یکی از محبوب ترین شیوه های نابودی موهای ناخواسته بدن مبدل شده است که در چند سال اخیر تقاضا برای انجام این عمل به شدت روبه افزایش بوده است.

این کار سبب نجات یافتن از اپیلاسیون ، موم، موبر، جوش ها و …. می شود. اما این کار مانند هر فناوری نوینی امکان دارد مورد سو استفاده واقع شود.

خیلی از افرادی که بدون آگاهی و تحقیقات قبلی و فقط با دیدن تبلیغات یا نرخ مناسب اقدام به انجام این کار نموده اند را ناامید کرده است.

در این مبحث سعی داریم با نمایش گذاشتن داده های مهم و اساسی در این حیطه و شناسایی شیوه درست انتخاب مرکز مناسب، جهت انجام عمل لیزر موهای زائد مانعی جهت تکرار تجربه ناخوشایند تلف کردن وقت، هزینه و مهمتر از همه تندرستی شما باشیم.

انواع روش های عمل لیزر موهای زائد

تعیین سیستم لیزر یکی از عمده ترین عوامل اثربخش در نتایج عمل لیزر موهای زائد می باشد. که متخصص با ملاحظه به رنگ پوست و ضخامت مو ، نوع دستگاه و میزان جلسه های درمانی را تعیین می کند. انواع این سیستم ها عبارتند از:

همه چیز در خصوص عمل لیزر موهای زائد بدن

•لیزر موهای زائد با سیستم الکساندرایت

این سیستم با طول موج ۷۵۶ نانومتری یکی از مدرن ترین سیستم های لیزر به شمار می آید. مسئله بسیار مهم درباره این دستگاه ، تنظیم طول موج و مقدار انرژی با توجه به نوع مو و پوست می باشد.

اشعه و پرتوهای لیزر بدون اینکه صدمه ای به لایه بالایی پوست وارد نماید از آن عبور کرده و به فولیکول مو جذب می شود.

هر چه میزان ضخامت مو ها بیشتر باشد و رنگ مو ها تیره تر باشد به برآیند مطلوبی دست پیدا خواهید کرد. این نوع دستگاه عالی ترین و بیشترین اثربخشی را بر روی اشخاص با پوست روشن و موهای تیره دارد.

•لیزر N D YAG

به هر اندازه که پوست تیره تر باشد مقدار ملانین ها و حجم آنها بیشتر میباشد. در مراجعه کنندگانی که از ملانین موی زیادی برخوردارند معمولا سیستم با مشکل مواجه میشود.

چون پرتو و اشعه ی ساطع شده از سیستم به جای نفوذ به فولیکول مو، جذب ملانین پوستی شده و در نهایت صدماتی مانند لکه های تیره، سوختگی و التهابات پوستی را به دنبال خواهد داشت.

بدین منظور سیستم ان- دی- یاگ دارای طول موج بیشتری در قیاس با دیگر سیستم های لیزر است و برای اشخاصی که دارای پوست تیره هستند بسیار مطلوب است.

•لیزر موهای زائد با سیستم لیزر دایود

یکی از روش های عمل لیزر موهای زائد استفاده از دستگاه لیزر دایود است. این سیستم حاوی طول موج ۸۰۰ الی ۸۱۰ نانومتری است.

زیاد بودن طول موج باعث می شود تا امواج به بخش های عمقی زیر پوست نفوذ کنند و اثری بر روی ملانین های موجود در روی پوست و سطح اپیدرم نداشته باشد و فقط روی فولیکول مو تاثیر بگذارند.

این نوع لیزر انتخابی مطلوب برای موهای ضخیم مخصوصا در قسمت پایین تنه می باشد.

•لیزر ترکیبی سوپرانو آیس پلاتینیوم

این لیزر نسل جدید سیستم های از بین برنده موهای زائد به شمار می آید. و در کلینیک های مدرن و پیشرفته و به وسیله متخصصان متبحر بکار برده می شود. این سیستم تلفیقی متشکل از ۳ طول موج می باشد که بر روی بخش های متنوع فولیکول مو اثر می گذارد.

یکی از آپشن های ایده آل این سیستم، خنک کردن همزمان قسمتی است که لیزر روی آن انجام میگیرد که این امر باعث کمتر شدن درد و جلوگیری از سوختگی در افراد مراجعه کننده می شود. این سیستم برآیند مطلوبی را جهت از بین بردن موهای زائد مخصوصا اشخاصی که دارای پوست تیره هستند را به دنبال دارند.

•دستگاه IPL یا نور شدید پالسی

همه چیز در خصوص عمل لیزر موهای زائد بدن .از دیگر روش های عمل لیزر موهای زائد استفاده از سیستم IPL می باشد. این سیستم در حقیقت لیزر نیست ولی کارکردی شبیه به آن دارد.

در این سیستم نور با چندین طول موج تولید شده و تاثیرات متنوعی بر روی پوست میگذارد و با انتخاب فیلتر مناسب می توان تاثیر مطلوب را داشت.

این دستگاه شیوه ای مناسب و عالی جهت از بین بردن مو های زائد، جوانسازی پوست، برطرف نمودن لک ها و جای جوش می باشد. پالس های نوری با فوکوس روی فولیکول مو و تولید حرارت سبب سوزاندن موها بدون ایجاد هیچ نوع عوارضی می شود.

اشخاصی که دارای پوست روشن با رنگ مو تیره هستند مطلوب ترین داوطلبان جهت بکارگیری از این شیوه می باشند. معمولا در این شیوه کلیه موهای زائد نابود می شوند و اگرچه موها مجددا رشد میکنند البته بسیار نازک می باشند.

•سیستم ELIGHT

این سیستم تلفیقی از IPL, RF یا رادیو فرکانس است.

عمل لیزر موهای زائد در کدام نقاط از بدن صورت می گیرد؟

همه چیز در خصوص عمل لیزر موهای زائد بدن

عمل لیزر موهای زائد کم و بیش در کلیه نقاط بدن قابل انجام می باشد. در ادامه این بحث، درباره نواحی متنوع بدن برای این عمل صحبت خواهیم کرد.

•لیزر مو های پا

لیزر مو های پا همواره مطلوب ترین برآیند را به همراه خواهد داشت چرا که موهای این بخش مخصوصا بخش های پایین پا دارای ضخامت بیشتری هستند و حداقل نیاز به ۳جلسه دارد تا به نتیجه مورد نظر خود برسد.

•لیزر مو های صورت

به دلایل مختلفی عمل لیزر موهای زائد این قسمت احتیاج به جلسه های درمانی بیشتری دارد. نخست اینکه مو های صورت اکثرا روشن و نازک می باشند و دوم اینکه اکثر موهای صورت در حالت استراحت هستند چرا که موها در مرحله رشد به نسبت مو در حالت استراحت واکنش سریع و بهتری به عمل لیزر دارند. •لیزر نواحی پایین تنه

به علت ضخامت موهای این بخش و رنگ تیره مو ها، لیزر این قسمت با واکنش مطلوبی همراه است. بعد از ۶ الی ۷ جلسه در فاصله زمانی ۱ ماه به برآیند ایده آلی دست پیدا خواهید کرد.

•لیزر موی زیر بغل

لیزر این بخش مطمئن و اثر بخش خواهد بود و خیلی از اشخاص در این شیوه، شاهد رفع تیرگی های این قسمت هم هستند. جهت کسب برآیند مطلوب معمولا نیاز به ۶ الی ۸ جلسه در فاصله زمانی ۲ ماه می باشد.

در مجموع عمل لیزر مو های زائد در کلیه نواحی بدن مانند شانه، گردن، صورت، پا، پشت، نواحی حساس پایین تنه و دیگر نواحی قابل انجام میباشد و میزان جلسات هم به قسمت مورد نظر و نوع پوست و جنس مو های آن بستگی دارد.

راه حل مناسب جهت کاهش عوارض و درد عمل لیزر موهای زائد

برای کاهش درد و عوارض عمل لیزر مو های زائد بایستی امور زیر را انجام داد:

• حتما بایستی ۳۰ دقیقه قبل از انجام این عمل بی حسی موضعی بکار برد و یا گذاشتن کمپرس یخ روی محل لیزر، می تواند تا میزانی باعث کاهش درد و بی حسی شود.

•بهتر است بدانید استفاده از سیستم هایی که مجهز به خنک کننده میباشند در کم کردن درد و عوارض لیزر بسیار تاثیرگذار است.

•در زمان عادت ماهانه، بدن بانوان از حساسیت بیشتر برخوردار است و عمل لیزر موهای زائد می تواند با درد و ناراحتی بیشتری همراه باشد در این صورت پیشنهاد می شود در این دوران از انجام این کار صرف نظر کنید.

•قبل از اعمال این کار بهتر است آب بسیار بنوشید، که نوشیدن مایعات فراوان باعث کم شدن درد حاصل از لیزر می شود.

•از نوشیدن قهوه و نوشیدنی هایی که شامل کافئین هستند به شدت بپرهیزید چرا که باعث زیاد تر شدن درد و ناراحتی حاصل از لیزر می شود.

•یک شبانه روز قبل از انجام این عمل، موهای زائد خود را شیو نمایید چرا که مقدار درد موهای کوتاه، خیلی کمتر از موهای بلند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا