لیزر

فواصل بین هر جلسه لیزر کردن مو چقدر باید باشد؟ | چرا باید بین جلسات لیزر موهای زائد صبر کرد؟

فواصل بین هر جلسه لیزر کردن مو

فواصل بین هر جلسه لیزر کردن مو چقدر باید باشد؟

فواصل بین هر جلسه لیزر کردن مو زائد باید توسط پزشک متخصص مو مشخص شود و معمولاً فاصله ی چهار تا شش هفته ای برای آن قائل می شوند. فواصل بین هر جلسه لیزر کردن مو زائد اگر رعایت نشود می تواند اثرات بدی در لیزر کردن مو اتفاق بیافتد و آن چه که مد نظر ما می باشد، نمی تواند حاصل شود.

خیلی ها سوال پرسیده اند که علت فاصله بین جلسات لیزر کردن مو زائد چیست؟ و چرا باید بین جلسات لیزر موهای زائد صبر کرد؟ این فاصله به علت چرخه رشد موهای زائد می باشد که بعد از هر بار لیزر که دوره چرخه رشد مو هنوز کامل نشده و هنوز در پیاز مو رشدی نکرده اند، می تواند بعد از لیزر مو به رشد خود ادامه دهند.

به همین علت است که دوره های لیزر مو را هر چند هفته یکبار انجام می دهند. معمولاً چرخه رشد یک مو از زمان تشکیل فولیکول و جوانه زدن و خارج شدن از پوست ۴۲ روز طول می کشد. این زمان برای تمامی موها در یک زمان اتفاق نمی افتد و در مدت زمان های متفاوتی برای هر دسته از موها رشدی متمایز از دیگر مو های زائد دارند.

به همین علت است که مشاهده می شود بعد از هر بار لیزر موهای زائد، هنوز هم ما شاهد رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی موهای زائد هستیم. این به خاطر این است که اصلاً در آن موقع که موهای زائد را لیزر می کردیم، این موها هنوز تشکیل نشده بودند و وجود خارجی نداشتند و بعداً رشد کردند.

فواصل بین هر جلسه لیزر کردن مو

مراحل رشد موهای زائد بدن طی چند مرحله اتفاق می افتد؟

فواصل بین هر جلسه لیزر کردن مو . مراحل رشد موهای زائد بدن طی سه مرحله از نقطه آغاز تا زمان رشد و ظاهر شدن اتفاق می افتد و به سرانجام می رسد. به همین علت است که گفته شده است که مراحل رشد مو زمانبر است و طی زمانی مو در این سه موحله از تکامل تا زمان رویش و پیدایش باید فواصل بین هر جلسه لیزر کردن مو رعایت شود.

مرحله آناژن

مرحله آناژن که اولین مرحله از رشد و تشکیل پیاز مو یا فولیکول مو می باشد، در حقیقت سرآغاز تشکیل موهای زائد هستند. در این مرحله می تواند زمانبر باشد و از ۶ هفته شروع و شاید تا یک سال نیز بسته به محل رویش مو زائد و شخص مورد نظر به طول بیانجامد.

تغییرات رشد مو در این فواصل را می توان به وراثت و یا جاهایی که موی زائد رشد می کند و یا این که زمان رشد مو در فرد می تواند متفاوت بوده که به صورت یکسان در همه افراد رشد مو اتفاق نمی افتد.

در این مرحله فواصل بین هر جلسه لیزر کردن مو زائد می تواند تعیین کننده باشد و تاثیر زیادی در از بین بردن موها داشته باشد.

مرحله کاتاژن

مرحله کاتاژن که مرحله دوم چرخه رشد مو زائد محسوب می شود، در حقیقت رشدی را در این مرحله نداریم و متوقف ماندن رشد می تواند به تعویض جای خود به جای موهای نو و جدید اشاره نمود و مرحله ی گذر و توقف و سپس جابه جایی از آن مرحله می توان یاد کرد.

مرحله تلوژن

مرحله تلوژن که مرحله پایانی رشد و نمایان شدن هر موی زائد می باشد و ظاهر شدن در سطح پوست که از یک تا چهار ماه را می توان در این مرحله از رشد مو متصور بود و بعد از این مرحله خود به خود مو ریزش دارد و جای خود را به موهای زیرین که در حال تکامل و رشد هستند، می دهند.

البته برای جاهای مختلف بدن این اتفاق و رویش و تکامل مراحل رشد متفاوت خواهد بود و نمی توان آن را به همه جای بدن تعمیم داد.

فواصل بین هر جلسه لیزر کردن مو

اگر فواصل بین هر جلسه لیزر کردن مو رعایت نشود، چه اتفاقی رخ می دهد؟

اگر فواصل بین هر جلسه لیزر کردن مو رعایت نشود، می تواند در روند کاهش و حذف موهای زائد در بدن اختلال بوجود آید و موجب عدم کارایی لازم شود. به طور مثال اگر میزان فواصل از زمانی که پزشک متخصص پوست اعلام می کند که معمولاً این فواصل لیزر کردن بین ۴ الی ۶ هفته است، اگر بیش از این و یا کمتر از این فواصل رخ دهد، نتایج دلخواه و مورد انتظار را نخواهیم داشت.

آیا فواصل بین هر جلسه لیزر کردن مو با هر لیزری متفاوت و متغییر است؟

فواصل بین هر جلسه لیزر کردن مو . خیلی ها پرسیده اند که لیزر کردن با هر دستگاه لیزر، زمان ها یکسان است. مثلاً هزینه و قیمت دستگاه لیزر تیتانیوم با دیگر دستگاه های لیزر دیگر تفاوت دارد و آیا زمان و فواصل بین آن ها هم با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

البته این را باید در زمان انجام لیزر موهای زائد و موقعی که پزشک پوست وضعیت موهای زائد شما را مشاهده می کند و رنگ پوست و مو و یا زیادی و ضخامت و یا نازکی آن در فواصل بین هر جلسه لیزر کردن مو متغیر و قابل تغییر خواهد بود.

این بستگی به موهای و یا رنگ آن و رنگ پوست هر فردی دارد. دستگاه های لیزر مو معمولاً در یک رنج عملکردی کار می کنند و کم پیش می آید که فرایند حذف موهای زائد یک دستگاه با دیگری فرق داشته باشد. البته روش های حذف مو متفاوت است، ولی در کل هدف کار و طول درمان تقریباً مشابه هستند و در یک رنج زمانی قرار دارند.

فواصل بین هر جلسه لیزر کردن مو

آیا فاصله ای که بین هر جلسه لیزر کردن مو زائد در هر ناحیه از بدن یکسان است؟

سوال دیگری که خیلی شاید برایشان مطرح باشد، این است که آیا فواصل بین هر جلسه لیزر کردن مو زائد در هر ناحیه از بدن یکسان است؟ در جواب باید بگوییم که موهای زائد در بدن در مناطق مختلفی از قبیل زیر بغل و یا مناطق پایین تنه و در پشت کمر و پشت و روی ساق پاها می رویند.

باید گفت، همانطور که رویش هر موی زائد در هر نقطه از بدن متفاوت و متغیر است، فاصله ای که بین هر جلسه لیزر کردن مو زائد در بدن نیز می تواند متفاوت و متغیر باشد. به علت این که موهای زائد در زیر بغل زودتر از موهای زائد روی ساق و یا پشت ساق پا رشد می کنند، در نتیجه باید فواصلی که مابین لیزر کردن آن ها اتفاق می افتد، نیز باید متفاوت باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا