لیزر

جوان سازی پوست با بوتاکس | بوتاکس و تاثیرش بر جوانسازی پوست

جوان سازی پوست با بوتاکس

جوان سازی پوست با بوتاکس

جوان سازی پوست با بوتاکس چگونه انجام می شود و شامل چه مراحلی است؟ در پاسخ به این سوال باید در ابتدا بدانیم که برای چه بوتاکس انجام می دهیم و خاصیت و ویژگی و دلیل آن برای چیست؟

در ادامه باید بدانیم عوارض آن چگونه است و چه مقدار واحد مواد بوتاکس برای نواحی مختلف بدن نیاز است و یا ماندگاری آن در بدن به چه میزان می باشد و چه اقداماتی قبل از تزریق بوتاکس و چه مراقبت هایی بعد از آن و با چه مقدار هزینه می توان این کار را انجام داد.

البته مراکز زیبایی و سالن های آرایشی و ترمیم این را به خاطر داشته باشند که در کنار بوتاکس می توان از دستگاه های لیزر از جمله با خرید دستگاه لیزر تیتانیوم برای مراکز خود، استفاده از مکمل در کنار عمل بوتاکس از دستگاه لیزر نیز می توان کمک گرفته شود.

جوان سازی پوست با بوتاکس

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک نوروتوکسین یا سم عصبی است که باعث کم کردن فعالیت ماهیچه ها می شود و با کم شدن فعالیت ماهیچه ها خطوطی که بر اثر تکرار و فعالیت بیش از حد ماهیچه ها ایجاد شده است با بوتاکس پر می شود و باعث جوان سازی می گردد.

جوان سازی پوست با بوتاکس فعالیت ماهیچه را کم کرد و به طور موقت فاصله بین اعصاب و عضله ایجاد کرد و به عبارتی یک دوره ی سه تا شش ماهه ماهیچه را فلج کرد، دیگر تمام عاداتی که قبلاً ناخودآگاه مثل اخم کردن را نمیتوان انجام داد و به علت اینکه فاصله بین خطوط نیز با مواد بوتاکس پر شده است به مرور جوان سازی در پوست ظاهر می شود.

اگر بوتاکس بیش از حد در صورت تزریق گردد چه اتفاقی می افتد

اگر شخص اپراتور یا پزشک مربوطه ناشی و مبتدی باشد و مواد بیشتری در صورت تزریق نماید باعث ایجاد برآمدگی ها و ناهمواری و ایجاد سطحی غیر قابل تحمل در صورت می گردد که می تواند ضعف عضلانی و مشکل در بلع و تنگی نفس در برخی موارد ایجاد گردد.

جوان سازی پوست با بوتاکس

چه واحد بوتاکس برای هر بار جوان سازی نیاز است

معمولاً اندازه مصرف به اندازه عضله شخص بستگی دارد ولی به طور متوسط در بانوان از ۲۵ تا ۳۵ واحد و برای آقایان از ۴۵ تا ۶۰ واحد مورد نیاز است.

البته این را نباید فراموش کرد که این ارقام چیزی در حد متوسط می باشد و مورد استفاده هر نفر بستگی به بزرگی و کوچکی صورت و عضله و یا خطوط عمیق یا کم مرتبط می باشد.

اقدامات قبل از جوان سازی توسط بوتاکس چیست؟

جوان سازی پوست با بوتاکس و اقداماتی که هر شخص استفاده کننده از بوتاکس باید انجام دهد استفاده از مرکز بوتاکس مطمئن و کلینیک های مجهز و دارای مجوز و همچنین مشاوره قبل از هر اقدامی می باشد.

بعد از انجام این کارها و داشتن شرایط لازم باید از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و پلاویکس و یا وارفارین خوداری کرد.

در صورتی که دارای بیماری خاصی هستید قبل از انجام بوتاکس باید پزشک خود را درجریان آن قرار دهید و یک هفته قبل از انجام این کار از مصرف الکل و مواد مخدر و سیگار و قلیان خوداری گردد.

جوان سازی پوست با بوتاکس

مراقبت های بعد از جوان سازی با بوتاکس چیست؟

جوان سازی پوست با بوتاکس و مراقبت هایی که نیاز است بعد از بوتاکس انجام شود این است که ورزش به آرامی انجام شود و به در صورت خود عمل منقبص و منبسط کردن را انجام دهید.

از هر گونه فشار یا ماساژ به صورت خود جداً خودداری نمایید و تا یک هفته از حمام به صورت گرمای زیاد آب و یا سونا و جاهای دیگری که دارای هوای گرم به صورت زیاد هستند خودداری گردد.

تا چهار ساعت از قرار گرفتن زیر تابش مسقیم آفتاب خودداری گردد.از فشار به بدن و انجام فعالیت هایی که نیاز به تحمل وزن زیاد و یا دویدن سریع که بدن از حالت عادی خارج می گردد در هفته اول خودداری شود.

از داروها و کرم های تجویز شده توسط دکتر استفاده گردد و اگر به سر درد و یا کبودی و قرمزی محل انجام بوتاکس مواجه شدید اصلاً جای نگرانی نیست و طبیعی می باشد و پس از چند روز این عوارض خود به خود برطرف می گردد.

معمولاً چه نواحی از صورت بوتاکس تزریق می گردد

جوان سازی پوست با بوتاکس به طور معمول نواحی خط خنده و چروک های پیشانی و خط هایی که کنار بینی بوجود می آید و یا خط اخم و زیر چشم و پستی بلندی های چانه از مهمترین جاهای مورد استفاده برای تزریق بوتاکس می باشد.

از دیگر موارد نیز بعضی از اشخاص برای گونه گذاری و ایجاد برجستگی طبیعی روی گونه خود برای جذابیت بیشتر نیز مشاهده شده که استفاده نموده اند.

جوان سازی پوست با بوتاکس برای ایجاد ظاهری طبیعی و خوشایند باید از مواد مورد تایید استاندارد که مرکز بهداشت هر کشوری آن را تایید می کند استفاده گردد.

عوارض و درد ناشی از استفاده از مواد غیر بهداشتی و غیر استاندارد که بعدها شخص استفاده کننده به مشکلات عدیده و غیر قابل جبران و حتی در مواردی باعث کوری افراد گردیده است خوداری گردد.

این افراد به علت مراجعه به مراکز غیر مجاز و توجه نکردن به مواردی که در ابتدای مقاله ذکر شد که باید قبل از انجام این کار از مجاز بودن مرکز مورد استفاده مطمئن شد و تحقیق نمود که آیا آن مرکز صلاحیت و یا مجوز انجام این کار را دارد یا نه تا بعداً دچار خسارت و ضرر و زیان مادی و جانی نگردیم.

جوان سازی پوست با بوتاکس

موارد منع تزریق بوتاکس برای چه کسانی است

جوان سازی پوست با بوتاکس برای سنین بالا یعنی کسانی که مراحل جوانی را سپری کرده اند و پوست و عضله شخص در حال افول و افتادگی می باشد و خط و خطوط به صورت واضح در صورت آنها مشهود است و نیاز به جوان سازی احساس می شود کاندید برای این کار هستند.

افراد زیر ۱۸ سال به هیچ وجه نباید تزریق بوتاکس انجام دهند چون پوست آنها در این سن دائماً در حال تغییر و جوان سازی است و بانوانی که در دوران حاملگی و یا شیردهی هستند نیز از این کار منع شده اند.

جوان سازی پوست با بوتاکس برای بیماری زمینه ای می باشند و ایمنی بدن آنها ضعیف است و یا به بیماری قلبی و عروقی مبتلا هستند و یا افرادی که اختلالات انعقادی خون دارند و کسانی که عفونت یا التهاب در صورت خود دارند و کسانی که به تازگی واکسیناسیون انجام داده اند و یا سابقه حساسیت دارند تا رفع این مواردی که ذکر شد از انجام تزریق بوتاکس جداً خودداری گردد.

در پایان افرادی که شرایط ترزیق بوتاکس و یا خواهان انجام این عمل زیبایی هستند، پیشنهاد می شود به جای بوتاکس از دستگاه لیزر مو زائد برای جوان سازی استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا