لیزر

درمان تخصصی لک صورت چگونه انجام می شود؟ دستگاه های تخصصی جهت رفع لک های صورت

درمان تخصصی لک صورت

درمان تخصصی لک صورت چگونه انجام می شود؟

درمان تخصصی لک صورت چگونه انجام می شود؟ به طور کلی لک هایی که بر روی صورت نقش می بندند.

بر اثر عوامل طبیعی مثل آفتاب سوختگی و یا کمبود نور خورشید و یا برخی از بیماری ها مثل آکنه و یا سرطان ها  و در موارد خاص تر بر اثر حساسیت های غذایی و در موارد نادر در تغییر حالت های هرمونی مثل بارداری و مواقعی نیز به صورت ارثی گریبانگیر بعضی از افراد می شود.

در برخی موارد استفاده از داروهای خاص و یا بیماری کبدی و کیسه صفرا و کمبود ویتامین ها در بدن و یا استرس می تواند در ایجاد و یا تشدید لک های پوستی دخیل باشند. برای از بین بردن آن ها حتماً باید با پزشک خود مشورت لازم انجام شود.

برای درمان تخصصی لک صورت راه  و روش های متعددی وجود دارد و می توان از آن ها استفاده نمود.

از جمله راه های درمانی نوین و جدید می توان به استفاده از دستگاه های لیزر مو زائد و رفع لک و جوش که به صورت تخصصی در این زمینه وجود دارند، استفاده نمود.

از دیگر روش ها که می توان به صورت درمان تخصصی لک صورت از آن یاد کرد استفاده از روش های سنتی و قدیمی می باشد که در خیلی از موارد موفقیت آمیز بوده و می توان از آن به عنوان یکی از راه های درمان خانگی از آن نام برد.

این روش درمان هایی که از آن نام بردیم می توان با مشورت از پزشک خود به شکل ترکیبی نیز مورد استفاده قرار داد. این روش ها می توانند به صورت مکمل باشند و برای درمان به یکدیگر کمک کنند.

درمان تخصصی لک صورت

 

درمان تخصصی لک صورت با استفاده از دستگاه لیزر

یکی از روش های تخصصی که به آن اشاره نمودیم، استفاده از روش جدید و درمان تخصصی لک صورت و با کمک گرفتن از دستگاه های لیزر، از جمله دستگاه لیزر تیتانیوم که در این زمینه وجود دارند، می توان به نتایجی خوب و قابل قبولی دست یافت.

دستگاه لیزر آر اف یکی از دستگاه های تخصصی برای از بین بردن لک های صورت مورد استفاده زیاد قرار می گیرد. این دستگاه به علت استفاده از امواج رادیویی می تواند گزینه مناسبی برای از بین بردن لک های ایجاد شده در پوست صورت و بدن باشند.

استفاده از دستگاه های لیزر برای رفع لک صورت می تواند به میزان قابل توجهی در بهبودی و از بین بردن لک هایی که بیشتر با عوامل طبیعی مثل آفتاب سوختگی و یا کمبود ویتامین ها ایجاد شده اند، نقش پر رنگی اشته باشد.

درمان تخصصی لک صورت

درمان تخصصی لک صورت با استفاده از روش های سنتی

ماسک صورت خانگی برای رفع جوش و لک صورت انواع مختلف دارد که به عنوان درمان تخصصی لک صورت از آن نام برد که در ادامه به آن می پردازیم.

۱- ماسک صورت با استفاده از تخم مرغ

پروتئین های موجود در سفیده ی تخم مرغ  باعث از بین رفتن جوش و لک های صورت می شود برای تهیه ماسک خانگی در ابتدا سفیده ی تخم مرغ را از زرده ی آن جدا می کنیم.

با استفاده از یک عدد گوش پاک کن سفیده را روی پوستتان میمالید و پس از ۱۵ دقیقه پوستتان را با حوله ای نمناک و مرطوب پاک کنید و پس از آن از کرم مرطوب کننده استفاده نمایید.

با این روش می توان به رفع بعضی از لک های صورت امیدوار بود.

۲- ماسک صورت آبلیمو

یک روش ساده و موثر برای رفع جوش و لک های تیره ی صورت استفاده از  آبلیمو می باشد که می توان از این روش به عنوان درمان تخصصی لک صورت به شکل سنتی از آن نام برد. آبلیمو به دلیل داشتن ویتامین سی میتواند لکه های تیره ی پوست را از بین برده و شادابی را به پوست برگرداند.

روش کار به این شکل است که کمی آب لیموی تازه را روی پنبه بریزید و آن را بر روی لکه های صورت خود بمالید و پس از خشک شدن آبلیمو، پوستتان را با آب سرد شست و شو دهید.

این کار را تا دو هفته ادامه دهید تا به نتیجه ی مطلوبی برسید. اگر پوستی نازک و حساس دارید ابتدا آب لیمو را با آب رقیق کرده و بعد مورد استفاده قرار دهید.

درمان تخصصی لک صورت

ماسک شیر عسل زردچوبه

زردچوبه به دلیل ضد باکتریایی  و ضد التهابی بودن و همچنین آنتی اکسیدانی که دارد، ترکیب خوبی برای رفع جای جوش و یا لک محسوب می شود.

عسل دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است و شیر هم چون حاوی اسید لاکتیک است، می توانید به عنوان یک لایه بردار خوب و مناسب از آن استفاده کنید.

برای تهیه  این ماسک خانگی ابتدا باید یک قاشق مرباخوری زرد چوبه را با یک قاشق غذا خوری شیر و نصف قاشق غذا خوری عسل را با هم به خوبی مخلوط کنید تا یک خمیر رقیق به دست آید.

با آماده شدن این ماسک آن را بر روی پوستتان قرار دهید و پس از ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب بشویید.

ماسک صورت سرکه سیب

سرکه سیب باعث متعادل شدن پی اچ (PH) پوست شده  و  می تواند باعث از بین رفتن جوش و لک های صورت گردد و همچنین اسید های ملایم این محلول موجب برطرف شدن لکه های  تیره ی روی پوست می شود.

طرز تهیه بدین شکل است که سرکه و آب را با هم مخلوط کنید (نسبت ۱ به ۸) سپس این محلول را به صورتتان اسپری کنید و بگذارید خشک شود و از نتایج شگفت انگیز آن لذت ببرید.

ماسک صورت قهوه

قهوه دارای خواص ضد التهابی است که  به از بین رفتن قرمزی و تورم جوش های صورت کمک خوبی می نماید. برای تهیه این ماسک ابتدا یک ییمانه شیر و یک دوم پیمانه قهوه که خوب آسیاب شده را با نصف قاشق غذا خوری عسل و نصف قاشق غذاخوری عصاره ی لیمو، آماده کرده و خوب با هم مخلوط کنید.

سپس مخلوط به دست آمده را به صورت گرد و شکل ماساژ به مدت بیست الی بیست و پنج دقیقه روی صورتتان مالش دهید تا یاخته های مرده ی پوست را بتواند از بین ببرد و پوستی شاداب و باطراوت داشته باشید.

درمان تخصصی لک صورت

ماسک صورت روغن شیرین بیان

روغن شیرین بیان خاصیت ضد التهابی و روشن کننده گی پوست را دارد که باعث از بین رفتن جای جوش و روشن شدن لک های پوست می شود.

پنج قطره روغن شیرین بیان را با نصف قاشق غذاخوری و نصف قاشق غذاخوری چای سبز به خوبی با هم مخلوط کرده و از شب تا صبح روی پوستتان قرار دهید و هنگام صبح صورتتان را با آب ملایم شست و شو دهید.

ماسک صورت پوست موز

پوست موز ترکیباتی غنی از ویتامین دارد و موجب رفع لک های قهوه ای صورت می شود و یکی از بهترین ماسک ها برای روشن شدن پوست به شمار می رود. پوست موزی تازه را روی صورتتان به مدت بیست الی بیست و پنج دقیقه قرار دهید و بعد پوستتان را با خنک شست و شو دهید.

ماسک صورت اوکادو و لیمو

اوکادو به دلیل ترکیبات مناسبی که دارد تولید کلاژن در پوست را افزایش می دهد و به همین خاطر است که از آن به عنوان را  ماسک خانگی عالی به کار می برند.

برای تهیه این ماسک خانگی جهت رفع جوش ابتدا قسمتی از اوکادو را با دو قاشق چای خوری آب و نصف یک لیمو ترش مخلوط کرده و ترکیب به دست آمده را به مدت پانزده الی بیست دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

ماسک صورت جوش شیرین و عسل

شما می توانید برای تهیه یک ماسک خانگی جهت رفع جوش و لک های صورت از جوش شیرین که خاصیت ضد التهابی دارد و از عسل که میتواند مانند نرم کننده ی پوست عمل کند استفاده نمایید.

همچنین ار آب لیمو به عنوان یک لایه بردار استفاده نمایید. نصف قاشق غذا خوری جوش شیرین و یک قاشق غذا خوری عسل و نصف قاشق غذا خوری آب لیموی تازه را با هم مخلوط کنید.

آن را به مدت پانزده الی بیست دقیقه روی پوست خود قرار دهید و بعد آن را پاک کنید و صورتتان را با سرد شست و شو دهید تا ماسک از روی پوستتان پاک شود.

از این مورد نیز می توان به عنوان درمان تخصصی لک صورت نام برد.

ماسک صورت خیار

اگر با مشکل جوش و لک دست و پنجه نرم می کنید و از وجود این لک های مزاحم خسته شده اید این ماسک خانگی می تواند برای تان موثر باشد. زیرا خیار خاصیت ضد التهابی دارد و به روشن شدن پوست کمک می کند.

ابتدا خیار را به همراه پوست رنده کرده و آن را با یک قاشق غذا خوری ماسک مخلوط کنید . مخلوط به دست آمده را روی پوستتان قرار دهید و بگذارید به مدت ده الی پانزده دقیقه روی پوستتان بماندو سپس صورتتان را بشورید.

ماسک صورت شیر بادام و سفیده ی تخم مرغ

این ماسک خانگی برای رفع جوش و لک بسیار موثر است. زیرا شیر بادام حاوی ویتامین سی است که به کمتر شدن جای جوش ها کمک می کند.

یک قاشق غذا خوری شیر بادام، یک سفیده ی تخم مرغ و نصف قاشق غذاخوری آب لیموی تازه که خودتان گرفته اید  مخلوط کرده تا به شکل خمیر درآید. ترکیب به دست آمده را روی صورت خود قرار دهید و بگذارید به مدت پانزده الی بیست دقیقه روی پوستتان بماند و بعد صورتتان را خوب بشورید.

ماسک صورت ریحان و نعناع

ریحان موجب از بین رفتن باکتری هایی  می شود که باعث به وجود آمدن جوش ها و لک حاصل از آن می شوند و نعناع هم اسید سالیسیلیک دارد که لک های صورت که می توان از آن به عنوان درمان تخصصی لک صورت نام برد.

ده برگ ریحان را با ده برگ نعناع را به خوبی با دستگاه خورد کن مخلوط کرده تا به شکل خمیر درآید سپس آن را روی صورت خود قرار دهید و بگذارید به مدت چهار الی پنج دقیقه روی پوستتان بماند و بعد آن را پاک کرده و با آب خنک بشویید و سپس صورتتان را خشک کنید.

کسانی که برای شادابی پوست خود نمی خواهند از روش استفاده از دستگاه لیزر مو و پوست استفاده کنند، می توانند از روش های سنتی و خانگی که در این مقاله به آن اشاره نمودیم استفاده نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا