لیزر

رفع موهای زائد بیماران پسوریازیس با لیزر آیا قابل انجام است؟ و به چقدر زمان نیاز دارد؟ روش ها

رفع موهای زائد بیماران پسوریازیس با لیزر آیا قابل انجام است؟

رفع موهای زائد بیماران پسوریازیس با لیزر آیا قابل انجام است؟

 رفع موهای زائد بیماران پسوریازیس با لیزرآیا قابل انجام است؟ این سوال خیلی از کسانی است که به با بیماری پسوریازیس دست و پنجه نرم می کنند و می خواهند بدانند که آیا رفع موهای زائد بیماران پسوریازیس با لیزر آیا قابل انجام است؟

در جواب این عزیزان باید بگوییم تنها کسی که می تواند پاسخ سوال شما را بدهد پزشک شما است. البته ما می توانیم در این زمینه کمک کننده باشید و نظرات و تجربیات کسانی که در زمان بیماری پسوریازیس موهای زائد خود را لیزر کرده اند در اختیار شما بگذاریم.

در ابتدا یک شرح مختصری از بیماری پسوریازیس در اختیار شما خواهیم گذاشت. این بیماری یکی از بیماری های اسرارآمیزی است که هنوز دلیل قانع کننده و موجهی برای بوجود آمدن آن تعیین نشده است.

گروهی از پزشکان معتقدند که بیماری پسوریازیس بیماری است که زمینه ای ژنتیکی دارد و در برخی از افراد از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود و وراثت در بوجود آمدن بیماری پسوریازیس دخیل است.

برخی دیگر از پزشکان نیز بر این باورند که بیماری پسوریازیس از عملکرد معیوب سیستم ایمنی بدن که برای سلول های مهاجم مخابره می کند، بوجود می آید و به نوعی بیماری خود ایمن شناخته شده است.

شاید هم در هر دو حالت در ایجاد این بیماری صادق باشد و کسانی به بیماری پسوریازیس مبتلا هستند، که سیستم ایمنی آن ها به بیماری ها و عفونت ها حمله می کند و در مواقعی سلول های سالم را نیز مورد هدف قرار می دهد و مشکل همین جاست و از همین جا بیماری شروع می شود و در سلوله های بنیادی تاثیر می گذارد و می تواند جهش ژنتیکی اتفاق بیافتد.

این مسئله می تواند بدن را درگیر تهاجمی نامشخص کند که به علت ساخت چرخه معیوب پوست در زمان های کم و انتقال پوست نارس به سطح بدن، باعث تجمع و پوسته پوسته شدن و قرمزی در نقاط مختلفی از پوست بدن می گردد.

با این اطلاعات جامع و مختصر در خصوص بیماری پسوریازیس، در ادامه به مرحله ای دیگر در خصوص لیزر موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر مو در بیماران پسوریازیس خواهیم رفت.

 رفع موهای زائد بیماران پسوریازیس با لیزر آیا قابل انجام است؟

نظر پزشکان در خصوص رفع موهای زائد بیماران پسوریازیس با لیزر چیست؟

خیلی از پزشکان پوست و مو رفع موهای زائد بیماران پسوریازیس با لیزر را با توجه به مراحل بیماری مجاز می دانند.

مرحله بیماری پسوریازیس اگر در زمان حاد خود نباشد و قسمت های مورد لیزر نیز در محدوده لیزر نیاشد، می توان موهای زائد دورتر ار نواحی محل بیماری پسوریازیس را بدون هیچ مشکلی ار بین برد.

به نظر می رسد استفاده از دستگاه لیزز برای رفع موهای زائد بدن برای کسانی که درگیر بیماری پسوریازیس هستند، روشی مناسب تر و کم خطرتر و کم ریسک تری باشد.

دیگر روش های حذف موهای زائد بدن از قبیل شیو کردن و تراشیدن موهای زائد با تیغ و یا ژیلت و دیگر روش ها از قبیل اپیلاسیون و وکس و این قبیل روش ها، به علت این که تماس فیزیکی با بدن نیاز است، نمی توان روش مناسبی برای از بین بردن موهای زائد برای بیماران پسوریازیس باشد.

 رفع موهای زائد بیماران پسوریازیس با لیزر آیا قابل انجام است؟

علائم بیماری پسوریازیس چیست؟

یکی از علائم بارز که می توان کسانی که به بیماری پسوریاریس مبتلا هستند، می توان به شکل معاینه ظاهری و از رنگ قرمز پوست که به صورت لکه ای در نقاط مختلف بدن نمایان می شود می توان پی به این بیماری برد.

پوسته پوسته شده پوست و حالت خشکی که در پوست ایجاد می شود و یا ترک هایی که در نقاط مختلف بدن ایجاد می شود، یکی دیگراز علام و نشانه های پسوریازیس است.

خیلی از افراد شاید ندانند که به این بیماری مبتلا هستند و با مراجعه به پزشک پوست و با معاینه های طاهری و بالینی که از بیمار می شود، می توان متوجه این بیماری شد.

این بیماری را نمی توان با آزمایش خون شناسایی کرد و فقط از طریق معاینه ظاهری و توسط متخصص پوست امکان تشخیص این بیماری وجود دارد.

بعد مشخص شدن این بیماری خیلی از افراد می پرسند که رفع موهای زائد بیماران پسوریازیس با لیزر آیا قابل انجام است؟ البته در جواب ایمن عزیزان باید گفت که پاسخ خود را باید از پزشک معالج خود بپرسید.

ولی تا حدودی می توان گفت اگر بیماری در حالت سرکش نیست و حاد نمی باشد، می توان مناطقی که کمی دورتر از مرکز این بیماری است را با دستگاه های مختلف لیزر از جمله دستگاه لیزر تیتانیوم ، لیزر نمود.

 رفع موهای زائد بیماران پسوریازیس با لیزر آیا قابل انجام است؟

عوامل تشدید کننده بیماری پسوریازیس کدامند؟

از جمله مواردی که باعث تشدید بیماری پسوریازیس می شود، می توان به مصرف بیش از حد مواد الکلی و استعمال مواد دخانیات و همچنین عوامل درونی مثل داشتن استرس زیاد و وجود وسواس و استفاده از مواد شوینده زیاد نیز می تواند از عوامل تشدید کننده این بیماری باشد.

در مواردی دیگر می توان به مصرف دز بالا و طولانی مدت داروهای شیمیایی و یا شیمی درمانی های مکرر نیز می تواند این بیماری را در پی داشته باشد.

کار کردن در مراکز و جاهایی که با نور اشعه ایکس به صورت مداوم سر و کار دارید و یا این که در کارخانجاتی که تولید کننده مواد شیمیایی و یا پاک کننده های غلیظ و بدبو تولید می کنند می تواند باعث این بیماری شود.

به عنوان مثال کارخانجات تولید کننده وایتکس و یا مواد رفع گرفتگی لوله های فاضلاب نیز می تواند تاثیر زیادی در اختلال در پوست ایجاد نماید و این بیماری را باعث و یا تشدید کند.

برای جلوگیری از عوامل تشدید کننده و رفع موهای زائد بیماران پسوریازیس با لیزر باید مراقبت های ویژه ای در این زمینه انجام داد، تا بتوان از اثرات مخرب این بیمری کاست.

 رفع موهای زائد بیماران پسوریازیس با لیزر آیا قابل انجام است؟

چرا رفع موهای زائد بیماران پسوریازیس با لیزر مطمئن ترین راه است؟

شاید شما که در حال خواندن این مقاله هستید میخواهید بهترین راه و مطمئن ترین راه حذف موهای زائد خود را بدانید. ما در این مقاله سعی کردیم بهترین راه و ایمن ترین ها را برای کسانی که دچار بیماری پسوریازیس هستند را نشان دهیم.

این بیماری به علت این که در پوست ایجاد خشکی و ترک می کند، راه های از بین بردن محدودی را در پیش چشم این بیماران قرار می دهد و نمی توان از انواع روش های حذف موهای زائد بدن، استفاده نمود.

پس باید بهترین روش و کم خطرترین روش را برای از بین بردن موهای زائد بدن این بیماران را انجام داد. از بهترین روش ها با توجه به مشورت پزشک خود استفاده از دستگاه لیزر پلاتینیوم است.

مراکزی که با خرید دستگاه لیزر پلاتینیوم توانسته اند مرکز درمانی و زیبایی خود را مجهز نمایند، می تواند در اولویت بیماران پسوریازیس برای رفع موهای زائد این عزیزان باشد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا