لیزر

پلاسما جت چیست؟ | کاربرد، مزایا، نتایج و عوارض احتمالی آن چقدر است؟ | مراقبت های قبل و بعد

پلاسما جت چیست؟

پلاسما جت چیست؟

پلاسما جت چیست؟ پلاسما به نوعی شبیه گاز است و شاید بتوان حالت چهارم ماده به غیر از جامد، مایع ، گاز را به آن اطلاق نمود.

این ماده که رسانای خیلی قوی می باشد و گرمای فوق العاده ای از خود دارد با برخورد با جسمی دیگر غیر از خودش به سرعت سرد می شود و می تواند تاثیری شگفت انگیز در بازسازی و شک به لایه های زیرین پوست بیاورد.

پزشکان توانسته اند از خاصیتی که این گاز دارد، برای درمان های زیبایی از آن استفاده خوبی نمایند. این کار با تزریق در زیز پوست، می توان طراوت و لیفت پوست را باعث شود.

الکترون ها بر غشای پوست تاثیر می گذارد، شاهد این کار و باعث تبخیر قسمت های تخریب شده پوست گردیده و تحریک و برای کلاژن سازی انجام می شود.

با استفاده از دستگاه پلاسما جت که به اصلاح یک نوع دستگاه لیزر مو و پوست محسوب می شود، می توان لیفت پوست و آن قسمت هایی که دچار افتادگی مثل بالای پلک چشم و یا پف زیر چشم را یا این دستگاه  و با این روش به بهبودی کامل رساند.

پلاسما جت

 

از پلاسما جت بیشتر برای درمان چه مناطقی از پوست مورد استفاده قرار می گیرد؟

از این دستگاه اغلب برای رفع چین و چروک پوست و پف زیر چشم و همچنین برای رفع افتادگی پلک مورد استفاده گسترده قرار می گیرد.

از دیگر موارد برای حذف واریس های مویرگی و همچنین تاتوهای کم رنگ و با خطوط ریز و در بعضی موارد برای حذف خال های مویرگی و ریز و یا نقطه ای مورد استفاده واقع می شود.

از دستگاه پلاسما جت برای حذف روزنه های باز پوست بر روی ببنی و دیگر مناطق پوست و برای رفع جای زخم های با وسعت کم و کوچک و همچنین برای بهبود جای اسکار و جای جوش های سرسیاه و یا سرسفید مورد استفاده قرار می گیرد.

از موارد دیگر می توان برای کوچک نمودن بینی های گوشتی و پهن و برای کوچک سازی آن می توان بهره برد. با خرید دستگاه لیزر مو و پوست از جمله دستگاه پلاسما جت می تواند اجزا گوشتی بینی را در فواصل کم سوزانده و گوشت آن را جمع نماید.

این دستگاه به علت این که روش غیر تهاجمی و بی خطری است و از هیچ گونه عمل جراحی استفاده نمی کند، طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کرده است.

با استفاده از این دستگاه می توان خطوط نقش بسته بر روی پیشانی و یا خطوط خط خنده و یا چروک هایی که در اطراف بینی و روی صورت ایجاد شده است را به راحتی و در کمترین زمان از بین برد و شادابی و طراوت را به چهره استفاده کننده هدیه داد.

Plasma jet

مزایا استفاده از دستگاه پلاسما جت چیست؟

از جمله مزایای استفاده از دستگاه پلاسما جت می توان به بی خطر و غیر تهاجمی بودن آن اشاره نمود.

این دستگاه که به روش غیر جراحی و بدون عوارض عمل می کند، در حداقل زمان ممکن می تواند به پیشرفت خوب و بهبودی نسبی زیادی برای زیباجو بوجود آورد.

با دستگاه پلاسما جت می توان در کمترین زمان ممکن حتی در منزل برای رفع خطوط و چین و چروک های ایجاد شده بر اثر گذشت زمان استفاده بهینه نمود.

چه کسانی کاندید مناسب برای درمان با دستگاه پلاسما جت هستند؟

این دستگاه مناسب برای کسانی که بیماری خاص پوستی ندارند و می خواهند افتادگی پلک خود و یا خطوط خنده خود را برطرف نمایند، گزینه خوبی است.

بیشتر کسانی که سن آن ها از چهل سالگی گذشته است و آثار چروک صورت و یا دور لب و بینی آن ها مشهود است و در حال افت حالت های پوستی در خود هستند مناسب می باشد.

این دستگاه را معمولاً افراد با میانگین سنی چهل تا شصت سال انتخاب و از آن استفاده می کنند. در این سنین به علت این که کلاژن سازی پوست رو به کاهش است و پوست از حالت ارتجاعی خود خارج شده و رو به زوال می رود.

با این دستگاه می توان به شکلی به لایه های زرین پوست که در حال رو به پیری هست و دیگر قادر به تولید کلاژن نیست، وادار به خونرسانی و کلاژن سازی نمود.

Plasma jet

چه کسانی نباید از دستگاه پلاسما جت استفاده نمایند؟

هر چند که این دستگاه از بی خطرترین و بی عارضه ترین دستگاه های لیفت و بازسازی پوست شناخته شده است ولی باید جانب احتیاط را در نظر گرفت.

افرادی نظیر خانم های باردار و کسانی که انواع سرطان مخصوصاً به سرطان پوست درگیر هستند و یا کسانی که دیابت دارند و با اندک زخم پوست دیر خوب می شوند، توصیه شده است که از این دستگاه استفاده نکنند.

مراقبت های قبل از استفاده از دستگاه پلاسما جت 

قبل از انجام لیفت و بازسازی پوست با استفاده از دستگاه پلاسما جت، باید حتماً صورت و محل استفاده به خوبی شستشو گردد.

هر گونه آرایش و یا چربی باقیمانده از روی پوست پاک گردد. از دیگر موارد باید قبل از انجام استفاده از این دستگاه از پماد سر کننده و بی حسی به مدت ده دقیقه قبل از پلاسما درمانی، استفاده شود تا در هنگام استفاده از این دستگاه دردی را حس نکینم.

استفاده از کمپرس آب سرد نیم ساعت قبل از انجام پلاسما تراپی می تواند به حداقل رساندن درد و یا عوارض جانبی کمک کننده باشد.

پلاسما جت

مراقبت های بعد از استفاده از دستگاه پلاسما جت

از جمله مواردی که باید برای بعد از استفاده از دستگاه پلاسما جت مورد استفاده قرار گیرد عبارتست از:

۱- قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید به مدت زیاد

۲- از دستکاری و کندن نقطه های زخم ایجاد شده با این دستگاه باید جداً خودداری کرد

۳- در صورت استفاده از این دستگاه و درمان نواحی اطراف چشم از رانندگی به مدت حداقل دو روز خودداری شود

۴- مصرف داروهایی که پزشک بعد از پلاسما تراپی تجویز نموده است از جمله داروهای رقیق کننده خون، حتما باید مصرف شود.

۵- از مصرف مواد دخانی و سیگاه حداقل به مدت دو هفته خودداری شود.

۶- از استجمام به مدت سه روز و شستشو محل مورد پلاسما تراپی با آب گرم به مدت دو روز خودداری گردد

۷- از ورزش های سنگین به مدت دو هفته به صورت جدی بعد از پلاسما تراپی خودداری شود و اطمینان حاصل شود که گرد و خاک به محل درمان ننشیند.

برای خرید این دستگاه یا دستگاه های با عملکرد مشابه مثل ارزانترین دستگاه لیزر مو زائد با شماره های ما در سایت و در قسمت تماس با ما با کارشناسان و همکاران ما تماس بگیرید تا در خصوص قیمت این دستگاه و قیمت دستگاه لیزر مو زائد مشاوره رایگان ارائه نمایند.

شما می توانید قیمت دستگاه لیزر تیتانیوم و همچنین قیمت لیزر الکس دایود را نیز از همکاران ما بپرسید و با قیمت روز خریداری نمایید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا